2010 Nytt år nya möjligheter...

Med 2009 i bagaget blickar jag nu framåt!
Medans potatis grattängen och fläskytterfilen ligger i ugnen ska jag passa på att skriva om de senaste dagarna!

De var ju som sagt tidigare svin kallt här flera dygn, men som tur var slog de sig lite och Dusty och Jenka har fått sina fötter fixade.
Dusty har varit ute på promenad med sadel, jag funderar verkligen på om jag någonsin kommer hitta en ryttare som är liten nog åt henne?
Hon och Fjant är ju lika hög men Dusty är ju mycke mindre och smäckrare i kroppen så hon är inte viktbärande alls.

Jag och Sissi har varit ute på rodeo idag, i dressyr världen kallas de piaff och passage!! Oj vad tant är spänstig :)
riktigt härligt att sitta på när hon swungar på detta vis.
Dock var de ju inte dressyr vi skulle ägna oss åt, vi skulle pröva den nya ridgjorden, å eftersom hon varit halt fri några dagar nu tänkte jag ta en liten tur bara, så de blev i grimma och grimskaft bara. Först kom en skoter, lika bra att vända hem direkt, utan sadel och träns är de dumt att utmana ödet. Då skotern åkt red vi iväg igen, å så kom grann hästarna i full fart och Sissi blev genast 5 år och vild :) snacka om stark dom blir utan träns!
Tomas stod hemma på gården och blunda.
Men de gick hålla henne i piaff på ställe eller sakta fram i passage :)
vilket dansande :)
rakt fram var inget alternativ idag, men bra att gå i öppna och sluta i djupsnö oxå.
Backen är oxå testad idag och inge fel på den heller :) pirrtetter är väl heller ingen konst för en 23 åring, inte om man heter Sissi iaf =) så en fart fylld, halt fri och rolig tur blev de idag!
Tyckte jag satt väldigt bra med gjorden trots alla konster, bra att pröva den rejält på en gång så man vet hur den fungerar i olika "moment".
Nyårs afton tillbringa vi med Lena & Janne, dom bjöd på mat, gött. Sen var Lena och jag ute med hästarna på tolv slaget.
Å tänk vad lugn lill flocken var utan Nickan...
Inga som hellst bekymmer, lugnt och fridfullt.
Sissi & Tepee skulle därimot stila lite för Lena, inte för att dom var rädd med dom ville busa =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha ja du ser där, gamla damer kan också vara busiga =)

2010-01-03 @ 03:20:26
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0