Ännu en delad tur avklarad...

Ja delad tur å delad tur... Skiter i att säga mer för alla vet ju vad de innebär som läser. När jag kom hem stod Kotlett, strips och bea på menyn! Kanon gött :) Sen var de ut och mucka, Lena låg på driften och sov medans jag höll på där, men när jag blev närgången och börja peta på henne och skulle ta de under så steg hon upp. Hon verkar trivas bra och har gått på drift över en veckan nu. Så nu tror jag att jag törs ta ner tråden. Stolpen blir ju kvar iaf så de går ju dela av ändå. Idag fick vi svar på frakt priset, 1200 kr för en lastbi, de var billigt de! Foderet kostar mellan 42-60 öre per kg!! Bara hoppas jag räkna rätt så fodret räcker till de 3 stora, De är mellan 9-12 ton ungefär som kommer hem till helgen. Synd jag jobbar när de kommer bara :( I natt blire till att ha elden i gång halva, helst hela natten för de är ju -20 grader nu igen! Jag blir tokig snart om de inte ger sig!! Hur länge ska de sitta i med kyla och hur länge ska jag orka med detta dåliga värme system i dessa grader? Går de serva eller trimma Luftvärmepump:en så den fungerar när de är mer än 15 minus eller?! Den åker förmodligen ut i sadel kammaren när jag får tid att börja bygga, för där behövs ju inte mer än 10 grader så där lär den väl duga att ha tycker jag... Lämpligast av allt är nog ändå jordvärme och använda kamin som vi gör nu, hjälp elda lite med den när de behövs. Förr om åren när de bara varit några dagar bitande kyla har ju vårt värmesystem fungera skapligt, vist har man fått blå elda då oxå, men inte dygnen runt, å inte har de kylts ut så snabbt heller. Nu ska jag lägga på ved igen, god natt alla ni som får sova ;)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ok då, har man hus och segt värmesystem så skulle nog inte jag vara så förtjust i kyla heller... :)

2010-01-14 @ 15:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0