Dagens andra inlägg...



Apotin med sitt nya täcke, stort och varmt, dock prassla de rejält när de var så kallt.
Nu är jag in och värmer mig och lägger på ved.
Har fixa en drift till de små nu, en kvar och så ska jag packa foder.
Kylan ger sig inte!!
-22,5 ute fortfarande och i sovrummet är de bara 16,4 nu :(
brrr, skulle ha tagit in på hotell i natt :)
De senaste dagarna har jag haft skallebang, tryckande på nå vis.
Igår på min delade tur fick jag ta piller och för en gångs skull lägga mig och vila en timme.
De händer inte ofta!
Men då Apotin inte behöver gå så långt nu hann jag faktiskt med en vilo timme.
Men inte släppte värken för de, alvedon har aldrig hjälpt mig förr och inte igår heller.
Tog en ipren på jobbe sen och de börja lätta på redan efter en halv timme.
Tänk vad rastlös jag blir av detta väder, de blir mycke spring in och ut, elda, värma sig, ut och arbeta...
Kan inte alls sitta still och njuta av att inte ha något att göra!
Tur nog har jag mina bygg ritningar att plita på, dom är egentligen klara, men fin justerar dom lite allt eftersom jag får nya idéer.
Någon cm hit och någon cm dit...
Själva byggnaden är klar, men de är dimensioner och lösningar som dyker upp då å då.
Får jag igenom ritningarna kommer jag få ett praktiskt, lättskött och snyggt stall med stora boxar. Tanken var först att bygga till Shettis:arna, men tycker jag var mer i behov till de större så jag rikta in mig på dom iställe till att börja med.
Om ekonomin tillåter framöver är tanken att de ska byggas på så att de blir ett stall till de små i vinkel.
Men men, framtids drömmar måste man få ha :)
Nu lär jag väl bylta på mig alla kläder och ut igen :( fodret packar sig fortfarande inte själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0