Idag kom de hem 14 balar foder + 1...

Ja 14 balar var de som fick plats på lastbilen, övriga 6 Balarna kommer förmodligen i morgon.
Sen fick lill flocken en från Erik, den var totalt hoptjälad i ytter lagret så nu har jag fått hem bekymmer :( pröva såga mig in mot mitten, men de gick inge bra!
Får dra ett och ett strå typ och så kan jag inte hålla på med mina händer!
Måste väl upp på skullen och leta fram den där elektriska mojängen som är till för att skära i Hösilage då, men den är inge kul den heller, skakar och vibrerar så man får hjärnskakning och tror alla tänder ska ramla ut men vad gör man??
Måste ju komma in i balen på nå vis.
Bäst vore väl att ta in den framför kamin på tining =) kanske inte alla familje medlemmar uppskattar de?! :-/
Men Hörrni, de verkar som om kylan börjar ge sig!!
De var bara -13 tidigare å de har inte hänt på flera veckor!!
Skönt om de kunde bli lite mer normala grader ute...
De är till å med över 21 grader i huset, vilken lycka! =)

I morse var ju en så kallad sovmorgon, men hur lätt är de att sova när man håller på att frysa ihjäl? Nä strax efter 6 vakna jag och frös, så jag har ändå fått sova runt 5 timmar i natt vilket inte hör till vanligheten.
Lyx för mig...
Idag är de första gången jag sett Lena och Sissi tillsammans på driften, Lena stod länge och spana innan hon våga sig in till chefen, dom stod där några minuter iaf innan Sissi titta på Lena, la öronen bakåt och tala om var Lena ska göra, UT!
Sissi har ju bekymmer med ett öga, hon får salva nu några dagar, de är bättre idag än igår, rinner inte alls lika mycke, men de är långt i från bra.
Hon brukar svara på salva inom några dagar och vara helt bra inom en vecka.
Dock ser hon svälld ut under ögat nu men de finns inga skador på huden, tror de är irriterat efter alla "tårar" som runnit och fryst till is.
Dax att elda och ut igen, nu har jag haft en väl behövd paus, har ju varit ute nästan hela dagen sen 8 i morse...
Just ja, mat skulle behövas...
Ja ja, får fixa nå sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0