Kul lösa pojkar...



Ja då har pojkarna blivit drygt 9 månader och nu var de dax för kastrering!
Som jag redan lagt märke till så har Gubben kommit längre i sin mognad än Masken.
Gubben vägde 4.4 kg och Masken lite drygt 4.7 kg!!
Vetten misstänker båda kommer hamna på över 7 kg som vuxen =)
Ska bli spännande att se, Vide har ju stannat av på växten, han väger 4.8 kg ungefär men är ju inte ens 2 år så han breddar sig säkert lite med tiden.
Är ju inte bra att växa för fort heller.
Just nu sover killarna på badrumms golve, de har väl inte varit så här lugnt i huset på flera månader när alla är inne!
Allt gick bra hos Vetten och även resan dit, var bara lite pip när vi nästan var framme.

Kan ju säga de var värre att köra, de gick runt 40 km i timmen över vinbär, vägen var oplogad och bedrövlig!
Fast jag har 4-hjuls drift var de en tuff match att ta sig fram!
Spann på 3:an och bilen kasta hit och dit, sladda och fick ställ lite nu och då, till å med på rakorna!!
Är nog bland de värsta väglaget jag kört i på en väg.
Tänkte ett tag åka på låg växeln, men jag lär väl lära mig köra med 4-hjulsdriften oxå :)
oj oj vad jag saknar saab:en ibland :)
den viste jag ju exakt hur den tog sig fram, hur den drev och hur jag skulle handskas i olika situationer!
Bakhjulsdrift och jag har ju aldrig kommit översens och kommer nog heller aldrig att göra.
Men att de ska vara så halt, halkigt och kastigt med 4-hjulsdrift trodde jag inte!
Man har ju alltid hört att de ska vara så säkert och stabilt.
Dock är ju däcken dubbfri och skit breda, kanske de som bidrar lite oxå?
A ja, de gäller helt enkelt att vara ute i god tid...

Nu ska jag gå och titta om pojkarna börjar röra sig eller inte =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0