Nordpolen vs gobiöken!

I går kväll somna jag redan vid 23 tiden, de innebar att jag sovit mina timmar redan kl 3 i natt.
De blev till att snurra runt i sängen många timmar innan de blev dax att stiga upp och mata hästar. Kände mig inte allt för pigg på förmiddagen, gick en liten sväng med Apotin men fy så jobbigt.
Så ringde Ulla-Britt, Erik skulle komma förbi med lite spån till drifterna.
Blev till att ut och mucka.
Erik kom och vi spåna upp överallt.
Kändes drygt för i vanliga fall är de lätt som en plätt.
Men sen braka de till och rätt som de var fick jag pröva på livet i nordpolen!
Jag frös å frös, gick inte på nå vis att hålla värmen.
Ett tag låg jag i sängen med 3 par strumpor, dubbla byxor, tröja å jacka och mössa förstås!
På mig hade jag även täcke och filt.
Ingen värme blev de!
In i duschen, duscha på hetaste vattnet som jag i vanliga fall bränner mig av då jag tvättar händerna!
Ingen värme av de heller :( I
n till kamin, bygga en tillfällig bastu av handduken och se till att all värme stanna kvar i kojjan, å då äntligen blev de varmt! =)
Hämta kläderna och klädde mig där inne.
Å tänk värmen i kroppen stanna.
Då fick jag för mig att laga mat, de blev en snabb resa till gobiöken!
Vilka svettningar, vilken värme! Kläderna av!
Hua Hua...
De bara rann svett av hela mig.
De blev en befrielse att komma ut och fixa djuren, ända till jag skulle börja trilskas med den frysta balen :( jag palla inte med de så jag fick faktiskt be om hjälp.
Orka inte alls dra lös nå foder, bara jag titta på balen svettas jag mer, å de fanns ingen ork i armarna.
Tomas fixa lös Hösilage till ikväll, morgon bitti och lunch i morgon.
Sen gick de bättre att mata djuren, men nog kändes de som att dom fick minst 100 kg mat ikväll.
Allt går så tungt när man e klen :(
självklart fick dom lika mycke som vanligt, fast tyngre var de nog allt ändå :)
Ja de blir ingen delad tur på jobbe för mig i morgon :(
jag som hatar att vara sjuk och förlora tid å pengar!
Men men, jag kan ju inte gå till jobbet i detta skick heller...
Så de är bara acceptera läget, jag e sjuk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0