Silverbrun är ju skit läckert...

Ja jag tror jag börjat fastna för en göör läcker Shettis färg, nämligen SILVERBRUN!!
Vist den finns ju i olika nyanser som alla andra färger.
Men på ett 2 årigt mini sto passa de perfekt, vilken skönhet jag sett nu =)
Övrigt då?
Ja idag var första morgonen sen i söndags de inte känns som jag tuggat taggtråd hela natten.
Dock hade jag normalt ont i halsen, kan bero på att jag börja hosta.
Men feber har jag inte känt av sen igår så de e ju bra! Har dessutom sluta blöda näsblod och får inte upp blod blandade slembollar, så de börjar nog ge sig hoppas jag.
Annars rullar gården på, om än i slowmotion då de gäller göra något och arbeta.
Idag måste jag försöka ta mig an hö på skullen.
Hade ju turen som fixa hö i säckar förra veckan, var ju kanon nu när jag blev sjuk att jag sluppit packa de iaf.
Mindre göra när de bara är till att bära ut och mata.
Katterna har nämligen gjort ett å annat på skullen så lika bra att rädda de som räddas kan innan de är för sent.
Dom har både använt hö till toalett och matsal, de är dun och matrester här å där blandat med piss å skit :(
Så lika bra att mata av de som går så jag slipper kasta allt till våren.
Får väl ta lite pö om pö!
Jo jag har ju satt ut trav selen och en bröst sele på annons oxå, samt Täcken som ingen kan ha.
Så är de någon som e i behov av de ena eller andra så säg till.
Ev sulkyn oxå ska säljas då den är för stor och de blir nog inte av att göra om den till Rockard.
Vad otroligt skönt de har varit nu när de inte har var:t så kallt!
De går åter igen elda normalt.
Nog har jag önskat jag vore frisk så jag kunna gjort något ute med djuren, med de blir nog tid till de med nå tag.
Nu ska jag slappa framför brasan å se till att bli helt kyr!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0