Tätt inlägg...



I skrivande stund är de -29 grader ute! +18 inne!
Sissi är åter igen täckad, får se hur länge de sitter på denna gång.
Gissar på att jag får ta av de om ett skuv så jag slipper plocka tygbitar i halva hagen.
Stor flocken, jag de kan jag nog kalla dom nu :)
har fått upp spånat i driften nu på morgonen, de brukar vara nymodigt att vara där då så hoppas de håller sig lugna.
Av de jag sett hittills är de för de mesta en och en där inne, å e de 2 så är de Sissi och Tepee som slumrar där inne, den är ju stor nog och godkända mått för 3 stora.
Idag lär de inte ske så mycke mer än de som måste göras, ska ut och mucka till de små och packa foder nå tag, brukar ta drygt en timme att fixa de.
Sen blir de till att vara inne och värma upp sig in för eftermiddagen å kvällen, då ska vi nämligen kapa och klyva ved!!
Vilket nöje i denna kyla :(
men vi har ju snart elda upp hela vårat ved förråd och har inte så mycke val :)
men en kapar och en klyver så de bör gå ganska fort.
Behöver ju inte ta allt på en gång när man har sakerna hemma, lite pö om pö så där blir alldeles lagomt.
I morse hade jag fått sms av både mamma och Lotta, de stod i ljusnan om Lurvas skrev dom.
Måste ju vara så att tiden för överklagan gått ut och allt har fått ett avslut då!?
Tragiskt att de skulle behöva bli så här som de blev.
Men nu har jag nog förhindrat att fler djur ägare behöver drabbas, veterinären har vidtagit vissa åtgärder i sitt sätt att arbeta och de är bra.
De sägs att allt har en mening, vi fick bara låna Lurvas 6 månader, han var den mest speciella katt jag mött, hans bästa kompis var Apotin, de spela ingen roll vad Apotin tyckte så tydde Lurvas sig alltid till honom.
Lurvas valde själv att bo kvar här och de är vi ju glada för.
När han sedan dog fick vi möjligheten att ta en tur till arvika och köpa Vide, å Vide är en fantastisk individ som gett oss 4 fina ungar, varav 3 bor kvar.
Vi miste en älskling och fick 4 nya att dela säng med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0