Tillbaka till verkligheten

Ja igår börja jag jobba igen efter sjukdom, mjuk starta med en delad tur efter 2 timmars sömn på natten. Men de gick bra, allt var som vanligt på jobbet.

Söndagen var Marie och Hans-Ove upp, Bill å Bull (Tomas å Hans-Ove) skulle ta en tur på skoter.
Jag tog med mig Marie på loppis.
De hölls på ridhuset i byn, å de är ju ett ganska stort ridhus vi har där.
Å vilken loppis de var då!!
Vet inte vad jag hade förvänta mig men när jag steg in viste jag inte var jag skulle ta vägen, titta åt höger men där var de tomt, tänkte gå ut men då kolla jag åt vänster, ja men där var ju loppisen :)
3 bord med saker, 1 bord med fika...
Skulle man skratta eller gråta?!
Jag hade svårt att hålla mig för skratt :)
Tråkigt att de blev så lite bord när någon för en gångs skull ordnar nå!!
Ja man kan hoppas de drar mer folk nästa gång.
För egen del blev de ett fleece täcke med extra gjord till Sissi för 100 kr och ett pessoabett till Tepee för 70 kr, så lite fynd blev de!!

Sen blev de en isande kall kort promenad med Apotin där vid stallet.
Marie börjar ju bli rund om magen riktigt nu :) inte långt kvar!!

Sen blev de mat från bandy när pojkarna lekt klar, jag åt kyckling sallad, mums...
Så söndagen kan man säga var en slö dag för att ladda till måndagen, måndagen slets på som vanligt å idag känns de som en återhämtnings dag.
Dock har jag dammsuge och poa på lite, se vad resten av dagen bjuder på.
Torsdag blir de kastrering för Gubben och Masken, lite blandade känslor just vid kastrering iome Lurvas.
Men han var ju sjuk innan, med Vide gick allt bra och de gör de ju säkert även denna gång.
Båda dom här har ju varit sederad tidigare då dom blev öron märkta...

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag ska sterilisera Sally jag också imorgon så hoppas de går bra!

2010-01-26 @ 13:11:15
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja det gick fort, ringde igår och fick tid idag :) Ska lämmna henne nu kl.8 så hämtar jag henne när jag slutar strax efter 12.

2010-01-27 @ 07:34:52
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Trekanten bor han nu

2010-01-27 @ 08:24:50
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0