Trött, seg å fortfarande svin kallt :(

-22 grader i skrivande stund... Snälla snälla snälla, kan kylan ge sig nån gång?? Idag har jag "bara" jobba 13-20.30, men nog mycke när man är seg och trött. I morse vakna jag av att jag frös, inte ovanligt nu. Jag kommer då aldrig sträva efter att söva på is hotell iaf! Upp och elda lite, ut och mata flocken. Fixa och göra ordning inför kvällen, mucka och vattna. Sen in och väcka Apotin och ut med han, gick en liten runda och planera in posten på vägen hem. Dock var posten väldigt sen i dag så de blev till att gå för att hålla värmen. Är lite tid att spela på när jag börjar 1. Vill ju att Apotin äter och jag duschar hellst före 11, så jag hinner varva ner och äta lite i lugn och ro innan jag ska iväg och jobba. Väl hemma igen blev de mat. Sen gick jag ut och börja natta djuren redan 21.20. Sissi har problem med sitt höger öga nu som rinner, de har ju alltid varit vänster tidigare. Hon fick salva nu så jag hoppas hon blir bättre inom någon dag. Kl 22.50 var alla matad och allt var muckat och klart!! Skönt att komma in i tid för en gångs skull :) Tur nog har jag hittat fel på mina ritningar, bättre att upptäcka de innan jag skickat in dom!! Jag har helt enkelt missat att räkna golv och syllhöjd samt hammarband, tänkt helt galet och bara räknat på väggar och takstolar! tur de går åtgärda ganska enkelt så inte allt behöver göras om. Å vad skönt de är med en säng och en livs levande värme källa på 64.5 kg som strålar värme! Nu ska jag slappa lite och glåma genom blocket och andra favvo sidor innan de är dax att lägga på mer ved... Natt i natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0