Vad håller man egentligen på med??

Ja den här veckan blir en tuff vecka!
Ska man egentligen jobba bort en så stor del av sitt liv??
Ja vist, jobbar bra 48 timmar på byn denna vecka.
Med raster och resor innebär de nästan 60 timmar av mitt liv, bara denna vecka.
Ska man ha de så i all evighet?
Är de värt de??
Att sen vädret gör att de blir minimal sömn gör inte saken bättre.
Djuren måste skötas lika vare sig jag jobbar eller inte, utan värme lär livet bli kortvarigt så de finns ingen annan tid att ta av än sömnen...
Men börjar känna att jag behöver sova mer än mellan 2-3 timmar för att orka med mina 18 timmars dagar då de bara rullar på så här.
I morse 05.45 pip pip, kl ringer, dax att börja dagen med en brasa när de bara var 14.5 grader inne. Ut och vattna 10 hästar och mata 7.
Genom gång av alla hästar.
In och lägga på ved, väcka Apotin och ut med han.
Lyckades få upp 16.5 grader.
Klä byte och iväg till jobbe, börja 07.30 och jobba till 12.00.
Hem, 16 grader inne, börja elda, åter igen ut och gå med Apotin, denna gång på riktig promenad som dock var tvungen att vända hemåt pga kyla efter 20 min.
Hem igen, vattna alla hästar och kaniner. 
Kaffe paus!
Elda!
Mata Apotin.
Elda!
Börjar bli hungrig då jag inte haft tid att äta frukost.
Hittar bara chips och jordnötter!
De duger som vanligt.
Ut och ställa ordning foder åt flocken.
In och elda.
Prata telefon vilket händer på sin höjd en gång i veckan annars :)
Ut och mata flocken.
In och byta kläder, tillbaka till jobbet.
Å så börjar nästa pass och håller på till 21.45.
Brum brum, hem igen.
MAT!!
Dagens mat blev micro pizza från konsum.
Ut och natta kaniner!
Packa foder åt flocken, mata dom.
Mucka åt alla 10 hästar, inte nådig:t med skit heller!!
Genom gång av alla hästar.
Som tur var slapp jag mata Apotin och kurt, och katt lådan var muckad när jag kom in.
De tackar jag för!!
Jag får nog fundera om de börjar bli värt dessa dagar...
Men vilket ska man dra ner på då??
Djuren kostar, jobbet ger mig pengar, min hälsa säger i från rejält.
Men jag lär komma på en lösning snart nog...
Tro, hopp och drömmar...

Kommentarer
Postat av: Jonas

Shit, ditt liv verkar hårt i jämförelse med mitt så jag ska sluta klaga! :) Men du får passa så du inte kraschar i väggen Jennie, de är bara onödigt... :(

2010-01-12 @ 18:05:26
Postat av: Jennie

Ja Jonas, jag tycker du tog ett klokt beslut här om dagen! Tror chefen fick nå att fundera på oxå, för de är lite väl mycke joll runt själva jobbe nu som tar onödig energi av oss alla! Dåliga arbetstider med bryt hit och dit hjälper ju oss inte speciellt heller, bara förstör... Så jag funderar oxå fram å tillbaka på om jag ska göra lika... Har ju planer som gör att de kanske blir möjligt fram över =)

2010-01-12 @ 20:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0