Vargavintern fortsätter...

I skrivande stund visar tempen -27 grader!!
De har som mest varit 32 grader kallt denna vecka.
De är inte alls kul, inte speciellt trevligt, de är riktigt obehagligt tycker jag!
Jag har varit väldigt orolig över Sissi, hon är trots allt 23 år.
Jag har täckat henne några gånger men efter några timmar är de bara ta av henne täcke, efter att fått rätta till dom nån gång i timmen.
Hon verkar göra allt för att få av sig de, måste ju se de som så att hon klarar sig bättre utan då. Försöker att inte förmänskliga hästarna när de är så kallt, men tycker ändå de känns på med Sissi! De små dom leker, äter, vilar och har de gott...
Här om dagen när jag satt och åt såg jag Lena i min foderhäck, åt klart å gick ut och kolla, då stod Sissi och Tepee och åt av Lenas foder.
Hagen hade flygit all världens värld.
Så nu går alla stora hästar tillsammans sen i tisdags.
Bara hoppas allt fortsätter gå så bra som de gjort hittills.
Får väl se hur de blir när fodret börjar sina och de bara blir en bal i hagen, alla 3 äter på samma bal nu med men inte så ofta.
I morgon ska jag spåna upp deras drift, små hästarna fick igår.
Apotin hatar kylan, han kan knappt röra sig fast han har täcke på sig, benen vill inte fungera som dom ska, men i dag gick de bra att gå på järnvägen en bit och hem igen.
Men han skyndar hem när han blir kall och då är de bara följa med! Blir inte mycke aktivitet för han nu, blir till att tugga ben och försöka hitta på saker inomhus.
Katterna praktiskt taget vägrar gå ut!
Ja Strumpan och Olga är ju förstås ute, men de andra sysselsätter sig med att riva huset, Druvan är extremt bråkig.
Hänger och slänger överallt, stjäl allt hon kommer över! Hon måste ha fått all energi som en katt kan få :)
Om någon lyssna på radio här om dagen kanske ni hörde att en veterinär prickats?
De var ju oväntat att de skulle tas upp i radio, men samtidigt känns de skönt.
Undrar om de 3 veckorna gått nu då så de inte kan överklagas?
Att de kanske var därför de togs upp??
Jag hoppas de så jag kan släppa de och gå vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0