Dusch dag...

Men först börjar jag med att grattulera Linda & Marko som fått en Martin, grattis till sonen!

Dagen började med betessläpp av de små...
Då de ätit klart börja jag med att rasta Atlas, stängde in han på bron, koppla slangen på varmvatten,
hämta Fjant, satt fast han i bron och duscha han.. De var uppskattat!!
Efteråt blev de smörja av, jag hymlar ju inte om att Fjant har exem...
Men detta år ser mycke bättre ut än tidigare hittills.

Sen blev de Jenkas tur, lite förvånad blev jag ju når hon trillskas och slet sönder grimman.
Men hon lugna sig så de gick bra ändå, tror hon tyckte de var skönt trotts allt.

Så blev de Örlys tur...
Han som aldrig badat med slangen förr...
Hopp och skutt...
En sprutande slang som masserar så skönt måste jag bli kompis med...
Jo då, bäst att stå still :-)
Så han var faktiskt lugnare än jag räknat med, då tänker jag på Flingas premiär dusch :-)
Flinga fick nog allt humör hon som var kvar :-)
Sen våga jag inte bada fler för jag var osäker om de fanns varmvatten kvar.

Herr avundsjuk satt ju med på bron max en meter ifrån hela tiden (Atlas) men tyckte synd om sig själv och grina
så fort hästarna fick beröm! Han fick ju självklart oxå beröm å då blir han världens malligaste
och kryper nästan ur skinnet :-)

Sen så jobbade jag kväll, lite stressigt blev de faktiskt ikväll...

Sen hem och äta och fixa djuren, är ett evigt smörjande med kusmedel nu :-(
Å nu ligger jag och lyssnar på en snarkande Atlas... De var dagen lite kortfattat de...

Kommentarer
Postat av: Elfi

Tack för senast, måste säga Atlas är helskön.

2010-07-01 @ 13:35:02
Postat av: jennie

Tack själv! Du är välkommen fler gånger. Ja de är en riktig guldklimp vi fått :-)

2010-07-01 @ 14:51:43
URL: http://apotin.blogg.se/
Postat av: Linda E

vi tackar för grttiset, först nu är jag utanför min egen hemsida på ett tag./ Linda

2010-07-06 @ 13:07:47
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0