Jag har sagt de förut...

Och jag säger de igen...
TELEFON HÅLLER PÅ ATT BALLA UR!!!
Vare sig sms, mail eller samtal kommer fram som dom ska.
Knäpper jag av telefon kan de komma flera dagar gamla meddelanden och obesvarade samtal :(
Så ni som inte får nå svar behöver inte tro jag är stram!! Ibland måste jag ur med batteri för att kunna svara på de sms som kommer :-/ och har tel varit av måste batteri ur och i igen för att de ska gå att knäppa på den igen.
DAX FÖR NY TEL NU!! Letar för fullt men ingen duger ju...

Idag var jag på mobipen möte innan jag börja jobba, mamma var här med Atlas under tiden, tack tack!
Så Atlas har lekt med Joline och Saga idag med.
På fredag har vi tid hos Gun, Atlas ska då få 12 veckors sprutan, sen är de bara avmaskning som ska göras.
Hoppas han blir bättre i magen sen.
Han är lös till och från och har varit några dagar.
Han äter ju diverse saker som kan påverka oxå, men även mask kan ju ge dålig mage.
Mask har jag även hittat hos de små idag :( samma som sist!
Så tråkigt att de inte blir av med dom.
Ska höra med veterinären på fredag vad hon säger.
Obetad hage är ju inte de lättaste här, de som vilar under vintern är väl bäst men vinter hagen används ju åren om och de ställer till en massa.
Alternativet är ju att plöja och så om en del i år, se till att de går där nästa år och att plöja del 2 då. Men drifterna är ju i vinter delen och även vattnet :-/ Så verkar de ju vara bakterier hos de stora med eftersom de haft sån kraftig mugg i år och aldrig tidigare!
Där skulle ju de fixas så marken inte blir så lerig...
Dränera och se till att de blir hårt så de inte trampar upp så mycke samt att vattnet försvinner snabbt.
Nu måste jag fixa med de årliga pappre till jordbruksverket, anmäla antal hästar, antal arbetstimmar samt antal personer som "jobbat" på gården senaste året.
Å så måste jag försöka fixa och anmäla Bianca till premieringen oxå.
De är bara papper hit och dit nu som de verkar :-/ men tror jag fixar de i morgon för nu har kontoret uppe på nacken slöa te sig =)

Kommentarer
Postat av: Marie

köp en xperia x2 ;)

2010-06-09 @ 18:17:53
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0