Underbara dag...

I morse vaknade vi till strålande solsken, helt underbart...

På lördagkvällen blev de då grillat när jag slutat jobba precis som jag trodde..
Sen fixa vi ordning så att sovrummet blev valpvänligt, de blev väldigt sent innan vi kom i säng.
Framåt halv 2 gick vi och la oss, å gissa om att Atlas var mallig att få sova säng ;-)
Natten gick kanon och på söndag morgon var vi upp tidigt och fixa djur,
men sen tog vi sov morgon till halv 12!!! ops ;-) men skönt var de!

Söndagen skulle jag ju träna Atlas att ta sig ner för de 4 trappstegen...
Hur gick de då??
Jo då, jag satt mig nedanför trappan och Atlas gick sakta men säkert ner direkt...
De har han aldrig gjort tidigare bara så där....
Så tiden var väl inne nu och han mogen för de :-)
Skulle de bara vara en tillfäkkighet eller kunde han de här nu?
Testing testing....
Jag ställde upp grinden, gick in och tjuvkika på han...
Jo men vist! Nu kunde han de här med trappan, tassa ut så försiktigt och "smet" iväg...
Så de blev inget träna trappa utan nu tillhör de vardagen.
Gäller att komma ihåg grinden nu så han inte "rymmer" Nickenyfiken där.

Eftersom jag sov så länge hade ju halva dagen gått :-(
De blev sköta lite djur å så men inga fötter fixade...
Men dammsög och torka golv iallafall så de blev gjort!

Lena & Per kom upp en vända och Marie, Hans-Ove & Tuva kom oxå.
För ovanlighetens skull blev de pizza med Marie & Hans-Ove!
Å en rabarberpaj gick de fä ihop trots att hästarna pyntat rabarber plantan.
Så sen lasta vi in gubbarna bak i vitaran, Atlas, Tomas och Hans-Ove trängdes med baslådan :-)
Fram satt vi flickor och hade gått om plats...
Lite skogsvägar i diverse skick blev det, ca 1 timme och 20 minuter åkte vi och såg 2 älgar och 2 möss.
Fy hur skogsmaskinerna kör sönder!!

Nu har jag ju lyckats få på engelska ordlistan här på bloggen, undrar om jag törs ändra nu eller om allt försvinner.
Skrev ett långt inlägg i morse som bara försvann så klar..
Lika bra jag slutar skriva och försöker rätta till de här nu innan de e borta!

Nu ska vi se om jag lyckades hitta svenskan igen??
Verkar nästan så :-) JIPPI!!!

Då kan jag väl fortsätta skriva lite joll då...
De är nu 4 arbetsveckor kvar innan semester för mig, enda riktiga jag planerat är ju premieringen med Bianca.
Hade ju även planer på häst utställningen uppe i delsbo men har säkert missat anmälningstiden nu :-(
Ska leta fram datumet och se om jag hinner anmäla någon, frågan är väl vem isåfall..
Örly är ju skit snygg som 2 åring så de skulle var kul, Bianca skulle vara spännande att visa så jag får lite humm inför premieringen... Flinge ser ju inte heller så tokig ut!!

Att hitta en husvagn till semestern hade ju inte heller skadat...
Tänk vad härligt att kunna ha den vid hawaii, att få vakna upp där och bada och mysa på dagen för att sedan se solnedgången över vattnet på kvällen, äta nå gott och bara få ta de lugnt lockar så...
Å sen att få åka söder över och få sova söder om örebro vore nå de :-)
Jag kånner mig så "hemma" när jag kommer ner mot askersund, motala, ödesghög och vadstena!!
Måste egentligen vara tänkt att jag skulle ha bott där ;-)
Ullared skulle jag oxå vilja besöka en gång till..

Lite statestik från bloggen igen då...
Senaste 10 dagarna har bloggen visats 269 gånger...
Roligt eller skrämmande vet jag inte...
Jag vet ju på ett ungefär vem och vilka som följer med och läser här...
Men resten då??
Rekordet senaste 10 dagarna var 50 st häromdagen...
Klart jag undrar vilka alla är...
För ibland slår tanken mig att någon är förbannat nyfiken på mitt liv och kollar bloggen flera gånger om dagen enbart för att få veta exakt allt som händer!
Så ibland funderar jag starkt på att lösenordsskydda bloggen ;-)


Kommentarer
Postat av: Linda E

Haha , det är ju enda chansen o få veta vad som händer hos er!! Du hör ju aldrig av dig..Tack för presenten oxå, glömde nog tacka sist vi pratades vid..//Linda

2010-06-21 @ 21:07:11
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0