Då var den hemma :)

Rockard:en alltså :) Å in i huset som övriga häst saker så klart! Hela sadelkammaren är ju nästan inne, de som inte får plats uppe hamnar i vardagsrummet nu. Pappa åkte alltså och kolla på Rockard:en i onsdags, den såg helt ok ut så de blev affär! De följde med dubbla hjul till den samt dragliner, de har varit ett affärande hit och dit på slutet och summan av kardemumman är nog egentligen +++ för mig! Så med spritt ny sele och nya Rockard:en har jag bara lagt ut 1500 kr!! De måste ni ju hålla med om att de är bra =) helt kanon tycker jag! För alla sakerna jag sålt är ju saker som ingen häst ändå kunde ha, med undantag för tepee.s sista sadel då förstås. Nu hoppas jag bra att sista sakerna som e till salu blir sålt oxå så de går jämt upp i kassan, eller jämt och jämt, ska väl bli nån hundring plus hoppas jag. I morgon blire till att gå igenom vagnen, vist de är inte någon värsting men samtidigt ser jag de som så att ju mindre finesser ju mindre som kan gå sönder och krongla oxå. Broms på grus kommer ändå inte till användning, de vet nog alla som pröva tvär stanna på en cykel oxå :) de glider ju bara, ska man dessutom få stopp på hästen som drar med en fotbroms lär man ändå få bekymmer. Nä jag hoppas och tror att denna vagn kommer att duga, har ju alla fall första vagnen Fjant fick kvar och den kommer fortsätta användas. Idag har de varit delad tur :( helt totalt slut nu, har ju varit förkyld i veckan och var inge pigg på jobbet idag men de var bara kämpa sig fram och stå ut! Men kommer nog söva som en stock i natt så jag vaknar utvilad och kan fixa med vagnen i morgon. Hoppas oxå jag hinner ut och gå med Fjant så han får vänja sig med bakselen innan vi sätter på vagnen. Måste säga att de känns lustigt att skaklorna inte kommer sitta fast alls i selen :( jag är ju van att spänna fast så lite nervöst blire nog till jag ser att de fungerar :) liksom man e ju van att sele och vagn ska spännas ihop, inte att de ska ligga löst :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0