Dagens andra inlägg.

Apotin trivs som fisken i vattnet nu, han snurrar och myser i snön! Klättrar upp i snöhögarna och rullar ner för, hänger över plogkanterna och verkar må allmänt bra av vår vädret. Dock äter han mycke snö, måste vara konsistensen som gör att han varje vår äter snö för de är sällan han gör de på vintrarna. Jag har märkt att magen är känsligare mot snö i år än tidigare, undrar om de har med operation att göra eller om de är åldern? Han har lättare för att spy nu när han äter snön, de har nog aldrig hänt förr! Idag blev de ju päls vård av lill flocken, fy vad Flinga löser! Men hon börjar bli väldigt stilig i vår kostymen =) för bara 5 år sedan skulle man inte kunna tro att jag skulle gilla en skäck med så mycke vitt. Men nu älskar jag vitt :) till å med tittat på vita hingstar, skimmel har jag alltid gillat men inte när dom blir hel vit sen. Dock ska de ju vara de med mörk mule och inte den rosa då. Jag har hittat massvis med tänkbara killar åt Dusty till sommaren, letar åt både Jenka och Dillba men lutar åt att de bara blir Jenka i år om de blir så att Dillba hamnar på inkörning. Vet inte riktigt vad jag letar åt Jenka. Skulle ju vara kul med en skimmel eller en black av nå slag. Dusty blir de skäck till som de känns eller konstant skimmel :) avståndet kommer avgöra lite där, dock är de klart att de blir mini på henne, hon har nog mer att tillföra där hoppas jag och så tänker jag på de tragiska som hände sist å då känns de bättre med mindre kille än en stor... Utställningsanmälan är skriven och klar nu, ska bara skicka och betala oxå så har jag nå att se fram emot under våren :) Nu blire blocket för min del... Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0