Idag kommer de bli...

En ute städar dag... Allt hö som kastats under vintern ska köras ner till kasan, dock har vi ju kört ner och elda några gånger redan men allt som ligger bakom stalle skall ner idag. Skönt att få undan lite! Är ju några balar som ligger där just nu. I övrigt är de lugnt på gården, nu ska jag ut och tömma foderhäcken hos de stora för de blir en ny bal där. Sen blir de stor mucka för jag ska fylla Spån idag med. Så de blir en riktig slit lördag full med arbete. Lika bra att passa på när jag inte är på byn och jobbar, då har jag inte mycke till ork över... Skulle alldeles ha motionerat några också men vi får se vad som hinns med, är inte helt 100 efter magsjukan heller! Igår blev de bollnäs och köpa Apotin mat, själv hoppa vi över att äta ute, stanna hos Marie och Hans-Ove på vägen hem och kolla på lill Tuva en vända. Elsa hade börja löpa men de gick alldeles bra med Apotin ändå som tur var. Nä nu ska jag ut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0