Magsjuka :-/

Ja i fredags kväll jobba jag, eller rättare sagt jag hade en delad tur. På morgon kom jag till en som spytt ner både säng och toa så de var bara till att dona ordning och bädda rent, såna här gånger blir man verkligen fundersam på vad de är för jobb man har... Sammanlagt gick jag till 4 st med magsjuka den dagen. Flera personal har fått vara hemma under veckan som gick. Lördagen kom Marie, Hans-Ove och lilla Tuva upp en sväng, även Christer och en kompis till han titta förbi. Sen när alla åkt så blev de dax för mat, jag gjorde ordning 2 rejäla plankstekar, mums vad gött de var :) de blev en lugn och skön kväll! Men så kl 4 på söndag morgon vakna jag och mådde illa!! Låg länge i sängen och intala mig att de var ren inbillning... Ack så fel jag hade :( blev till å upp och spy, å så spy, å spy ännu mera! Pröva bada men fick upp och spy! Hua ligen vilken dag, pröva dricka de mesta, samarin 2 tsk sen var de bara iväg igen, te 2 tsk å så iväg, 2 tsk avslagen must gick inte heller! Apotin blev ju helt förstörd av hur jag lät så han gick runt på helspänn. Så börja de på bak vägen då, diarre blandat med kräkas... Not nice!! När systemet var helt tomt efter si så där 15 spyor så våga jag ge mig på blåbärssoppa som jag tur nog fick behålla. Resten av dagen sov jag, ja jag sov till å med mellan alla toa besök. Sammanlagt måste jag sovit runt 20 timmar de dygnet, trodde mina pensionerer överdrev när dom sa de var bland de värsta dom varit med om men dom gjorde kanske inte de? Hur som hellst så mata jag hästarna på söndag morgon, sen orka jag inte ens ta mig ut till dom, Tomas fick fixa lunch och kvälls maten samt packa ordning till frukosten idag. Idag har jag iaf inte spytt, bara umgåtts sittande PÅ toa. Så de blir inge jobba för mig i morgon, skulle nog inte orka med de för de har varit en energi tömning vill jag lova, dock har jag fått i mig någon fiskbulle och lite ris idag, kändes bra då jag bara druckit sen lördag kvällen. Hoppas nu verkligen inte jag smitta er som var hit i lördags...

Kommentarer
Postat av: Anna

Fy fan, Aldrig Aldrig roligt med magsjuka!! Hoppas du mår mycket bättre nu

2010-03-23 @ 09:53:56
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0