Ny vagnen testad!

Ja vagnen är då testad, dock med gamla vanliga selen, här tar vi en sak i taget! Hur som hellst gick de ju bra. Nya saker = vara försiktig för mig! Den är ju bra mycke smalare den här mellan skaklorna och de märktes direkt vid tvära svängar, förr har ju Fjant nästan kunna vända sig helt själv mellan skaklorna, detta var omöjligt nu. Bara en par steg åt sidan och skaklorna tog i på en gång, tur nog trampa han över så fint så de gick kanon. Höll mig bara hemma på gården, dels pga att de blåst så pass idag och dels för att vi hade oväntat främmande i morse, Tuva hade gått igenom tråden så jag fick gå hem med henne och jag inte viste om hagen var hel igen. Men bättre att vara på hemmaplan oxå när jag är så pass "ta de lugnt med nya saker" De här skaklorna är ju 15-20 cm kortare än på vår vanliga vagn så baken är närmare korgen och de ska väl vara bra då. Päls... Päls... Päls... Oj vad med päls de fäller!! Men bra de för då vet jag att våren närmar sig =) Jag ska passa på att borsta de övriga nu när de blir dax för mat, mycke lättare att hålla på då för annars bara trängs alla och ska bli borstad, äter dom har dom lite annat att tänka på och bryr sig inte om att få all uppmärksamhet på samma vis. Fjant har även fått fötterna fixad idag. Murre kom hem idag och ligger i köket, hon har ju flyttat till Susanne på heltid den senaste månaden, hon tycker väl att Vide och ungarna är för jobbiga! Tur att vi har snälla grannar :) Våran Murre sover där på nätterna och deras Nisse är här hela dagarna så de jämnar nog ut sig med maten :) Nä men nu ska jag ut och mata hästar och jag själv lär väl få mig en å annan tugga av päls om jag gissar rätt :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0