9 veckor, 3 dagar = 9.2 kg!!



Ja de var vikten på Atlas idag.

Vad händer på gården annars då??
Ja inte speciellt mycke just nu, lill flocken har fått beta av i trädgården 4 dagar nu.
Bra att ha gården att vänja in gräs på.
De är ju inte så kraftigt. Men med 8 st går de fort.
Nu är de totalt rent så nu tar de en par veckor innan dom kan gå där igen. Deras bete jag gödsla verkar inte ha bråttom precis, händer just inget alls där.

Har tänkt släppa dom vid ån snart, men de är ju sånt högvatten ännu och strömt nu när de är påsläppt, så jag lugnar mig lite.
De stora hästarna verka vara nöjd med att få beta, dock är dom upp och äter hö alla 3 mellan varven.
Vattnet i trädgården har inte sjunkit undan heller :(

Idag var Atlas med och hämta posten för första gången, fick bära honom en bit när vi skulle dit men hem gick han så fint i kopplet när vi skulle hem.
De där med koppel är ju inte min grejj egentligen men han ska ju vänja sig och så länge de springer varg och elände här så har vi inget val, koppel på promenader!

Tony och Åsa såg ju ett lodjur här på lördag natt, vid våra postlådor ungefär.
Gissa om jag var orolig för Gubben sov ute på lördag natt och behaga inte komma hem förän sent på söndag kväll.
Strumpan var hem idag, hon var inte vidare förtjust i Atlas :(
Men hon talar ju om för de flesta att hon inte gillar dom.

Nu är jag skit trött, men har tänkt gå ut med Atlas om en par timmar så får husse ta ut han vid 6 i morgon så får jag ligga då.
Han har fått börja vara ensam några minuter nu, passa på när han sov i början.
Sen när han varit vaken.
De går bra.
Någon gång så har jag gått ut och kollat genom fönstre för att se vad han gör när han är vaken :)
Å gissa om att han blir glad efter 3 minuter ensam ;)

Även Atlas har funnit fördelar med hela glas på altan dörren, där ser man ju vad som händer ute hela tiden, där kan han ha koll på både hästar, katter och matte!!
Bygg tankarna börjar ta fart igen oxå...
Börjat planera igen så lusten är nog kanske på väg tillbax

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0