Dagarna som gått...



Ja på lördag em åkte Lena och jag och hämta 3 balar torr hö, var inge vidare till hö men Hösilage går inte ge nu, de bara brinner och vi får kasta de mesta efter bara någon dag.
Pappa och Ingela var hit och kolla in Atlas när vi hämta hö, då var de ingen vidare fart på han utan han sov mest.
De hinner nog se han in action framöver för de är en vilde mellan varven.

Igår morse hade jag lite bekymmer med Atlas, han var ut och gjorde sina behov kl 2 på natten, sen hade jag kl på 6 och då var de sånt oväder ute så de går knappt beskriva!
De var som att sätta ut fötterna i en sjö med en dusch ovanför sig.
Så Atlas kunde inte göra varken de ena eller andra ute.
Pröva gå ut med han 3 gånger fram till kl 9 men de var omöjligt att få han göra något!
Sista gången jag pröva var vid 9, han hade då hållt sig 7 timmar, men han fick ingen ro alls i ovädret, så när vi kom in kissa han inne för första gången.
Inte mycke att göra, stackarn hade ju hållt sig SÅ otroligt länge och varit duktig ändå.

På em först gav sig vädret och de gick vara ute igen.
Marie, Hans-Ove och Tuva kom upp en sväng, å Atlas var ju lika glad att se dom som alla andra han träffat.
Så nu har Atlas träffat en 2 bent bäbis som är någon v äldre än honom bara, å inte brydde han sig om när hon grina heller =) så skönt att han finner sig i allt!!

Igår kväll tyckte jag så synd om mina stora hästar som tvingats äta torr hö ett dygn så vid 10 tiden igår kväll gick jag ut och börja knacka lite stolp och satte tråd, gissa om de blev överlyckliga av att få komma ut på bete! Nu hoppas jag att sjöarna i trädgården torkar bort under dagen, de är så mycke vatten att urinbrunn till å med är full så muckstacken har ca 50 cm högt vatten på golvet :( där mitt i står mina båda slädar fylld med piss vatten samt att allt nytt spån flyter runt i säckarna typ :( inge vidare alls...

Nu ska jag passa på att kolla på kläder så länge medan Atlas sover...
På återseende!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0