Egentligen går de för fort framåt



Ja inget negativt med de men Atlas kan redan sitta nu.

En godbit, 2 gånger kommandot sitt och där satt han!

Pröva de igår kväll en gång och han fatta ju direkt, har pröva runt 5 gånger idag med och det har fungera varje gång.
Kan man nu vara så lätt lärd?!
Tomas fick oxå pröva, jo vist! Han sätter sig direkt :)
Inte har jag börjat så här snart dom kommit hem förr...
Får se om han fattar i morgon med men de tror jag.
Han kommer även när vi kallar på han, både ute och inne.
Han har varit lös och följt med några varv runt huset oxå.
Vill han in sätter han sig på första fotsteget på bron :)
Men vi får vara med och ha ständig koll ute, sten är ju skit gott tydligen :(
men jorden verkar han fatta att matte sagt i från, hoppas de med sten oxå ger sig.

Idag har det varit ett helt annat lugnt, han har sovit mycke bättre.
Han sover nog som en valp ska nu.
Mat har de blivit lite mer av idag, så de bör ju oxå rätta till sig.
Idag har vi även varit ute när husse hållt på med ved, motorsågen höll vi oss en bit i från, men de var matte som tyckte de.
Atlas brydde sig inte alls, klyven därimot stod vi bara på säkerhets avstånd i från.
Inga problem de heller.
Å våran tvättmaskin vet ju alla att den håller på river huset när den går, alla skåp i köket ruskar ju, då titta han faktiskt upp en par gånger och undra vad som hände?
Inget å bry sig i så sov du...
Sagt och gjort...
Han la ner sig på engång!!
De är ett bra psyke även på denna hund. Skönt!!!

Livet på landet är ju lite annat än livet i stan, allt vad de innebär att bo på landet kommer han ju att bli van. Han kommer ju även få besöka byn och större ställen men då blir de inga höga krav från min sida.
Det är på landet han ska bo, det är där han ska känna sig trygg, den miljön han ska trivas i.

Jag är helt övertygad om att de fanns en mening att Atlas skulle till oss...

Under de omständigheter som varit så är de nog en "en på miljonen" chans som hände när jag hitta Atlas och hans familj =)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Söt hund =)



Jag är en de nomenerade i veckans blogg hos minriddagbok.blogg.se

skulle bli så glad om du röstade på mig, vickytutbildning.blogg.se

http://minriddagbok.blogg.se/2010/may/finalisterna-i-veckans-blogg.html#comment

2010-05-23 @ 15:11:00
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0