En ny livskamrat är vald....

Ja hur tråkigt de än varit så vet jag att mitt liv utan hund inte är tillfredsställande....
Därför började jag mitt i sorgen att kolla efter uppfödare och när dom hade planer på valpar...
Jag vet att kön på bullmastiff är LÅNG!!!
Många får vänta flera år på att få chansen att köpa valp så jag ville vara ute i god tid
utifall väntan skulle bli lång...
Döm av min förvåning när jag hitta tag på en för mig väldigt intressant uppfödare!!

Denna kennel har en tik med samma linjer som Apotin...
Flera av dessa hundar jag vill ha på nästkommande valp fanns då med i tikens stam!!
Å hur skulle jag nu bete mig???
Det var ju egentligen mitt i min sorg men samtidigt ett strå jag måsta greppa snabbast möjligt!!
För jag vet vad jag vill ha och dom hade ju just de...
Jag drog i väg ett mail och hörde mig för...

Å som tur var fanns det en otingad hanvalp kvar =)
Å som tur var efter några samtal, bilder och mail kom vi fram till att Atlas ska flytta till älmeskullen!!
Tusen tack till Ulrika som ger mig förtroendet och chansen att förvalta hennes guld klimp ;-)

Jag kommer nu att få en hund efter mentalt bra hundar, relativt friska oxå med tanke på rasen.
Att det dessutom finns så många fina hundar bakom som jag gillar, gör att allt känns kanon nu!!

Trots att Atlas har många likheter med Apotin,
både till sätt och utseende kommer han att få vara just Atlas.
Han kommer att bli sedd som den individ han är och han kommer att älskas för sina egenheter och för den personlighet han är!!
Dock kommer han få samma mjuka och snälla uppfostran som Apotin fått...

Å ja mamma, han kommer att få sitta vid köksbordet fast du inte gillar de ;-)
(den dagen han är stor nog att ta sig dit vill säga)

Sängen saknar en bulle så jag längtar till han tar sig upp i den.

Bortskämd enligt många men det är vi som ska leva ihop så nog ska han skämmas bort!!!

Just nu är det ju några veckor kvar till vi skall hämta honom.
DRYG väntan nu.....
Men jag har passat på att bytt åt mig lite jobb nu så jag blir ledig när han kommer...
Tur jag har arbetskamrater som är villig att ställa upp.


Mer info om min nya guld gosse kommer det komma allt eftersom nu i bloggen...

Å för er som känner mig vet ni lika väl som jag vad min förhoppning med denna kille är...
UTSTÄLLNING SÅ KLART!!!
Å jag hoppas och tror att han kommer hålla måttet för det.
Men som vanligt är det hunden först, är det inget för han så får jag kliva åt sidan med mitt begär...
Så besviken blir jag ju absolut inte om det inte blir någon ställ hund...

Främst är det ju en livskamrat, en följeslagare i vått och torrt jag vill ha..
En att skämma bort, en att motionera med, en att sova med, en att jobba på gården med,
en att äta med, ja helt enkelt en bästa vän ;-)

NU SKA NI BARA NJUTA OCK KOLLA IN UNDERVERKET!!!!      

ATLAS!!!


Ser redan ut att vilja bli en knähund...




Flörtis där.....



En liten charmör som fått älmeskullen att tok längta...


Om inte allt för länge blir det mys...


Nu har jag några veckor på mig att fixa allt innan vi startar vår resa på 60 mil enkel.
Egentligen är ju allt det praktiska klart...
Men lite annat som behövs fixas...
Jag ser verkligen fram emot att möta våren och sommaren med en ny liten krabat :-)
SÅÅÅÅ spännande!!
Är ju länge sen jag hade valp nätter, pott träning å allt vad de nu innebär med bäbis :-)
Å spännande att se syskon, mamma och uppfödaren med familj oxå så klat!!!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Men vilken goding!!! Kommer bli kanon de där, kul med en lite krabat på gården igen!! Du förstår väl vad Tindra ska bli glad för en ny kompis... =)

2010-05-01 @ 18:40:40
Postat av: Maj

Hej Jenni!



Vad glad jag blir för din skull.Jag är inte överraskad utan jag har förstått att du inte kan

leva utan hund.Har liksom väntat att det skulle ske snart. Så lik Apotin han är. Jättesöt.

Kram / Maj

2010-05-01 @ 18:43:59
Postat av: mamma

En riktig sötnos. Förstår att det är svårt att vänta ,men väntar man på något så fint så... VA ! en till, på egen stol vid köksbordet !!! haha hadde inte väntat mej något annat. saga ,joline och jag längtar till den lille är hemma... kram

2010-05-01 @ 19:04:04
Postat av: Lilla syster

Men gud vilken gullig liten en! Då kommer vi ha en varsin liten bebis att ta hand om nu när sommaren kommer :)

2010-05-01 @ 21:13:18
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Söting där =) Va mysigt med en liten krabat igen =) Vart får du hämta lilla Atlas då? Kramar

2010-05-01 @ 23:16:40
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: Malin

Hejsan.

Jag blev så himla glad för din skull när Lena berättade att du mitt i all sorg å bedrövelse ändå tagit beslutet OCH hittat en ny liten bejbis! Han kan ju aldrig ersätta Apotin, men det är en ny, liten Atlas att ösa kärlek på!



Kramz Malin

2010-05-03 @ 09:48:15
URL: http://www.freewebs.com/houseofflattar/
Postat av: matilda

jag älskar han ...

2010-08-15 @ 18:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0