Har de verkligen gått 8 år?!



Idag är det års dagen då min bästa vän, allas våran Poolman lämnade jordelivet...
17 maj...
Vad tiden bär iväg!!

Poolman levde på lånad tid, han hade cystiskfibros (hur de nu stavas) han fick hela tiden höra att han inte skulle bli gammal, att han förmodligen inte skulle bli en viss ålder, då den åldern kom var han pigg och fick något år till...
Jag läre känna Poolman tidigt i januari/februari 1993.
Vi växte ihop som de bästa kompisar man kunde, satt ihop nästan jämt, dygnen runt.
Sommaren 93 är den absolut roligaste sommaren jag haft, men mycke mycke tok måste jag säga!!
Vi var inte klok alls vi som höll ihop på den tiden.
Men vilka minnen =)
Så roligt att ha dom att tänka tillbaka på!
Tyvärr är de väl så att jag inte törs skriva allt vi hitta på för nog var de hyss mest :)
Allt eftersom tiden gick och vi skaffa partners och så, så blev kontakten tyvärr mindre, de uppskattades inte av mina pojkvänner och hans tjejer att vi sov ihop!!
Men vi blev mer som normala kompisar då, å vi bodde ju grannar =) sen drog Poolman till sthlm och jobba, södertälje närmare bestämt och då var kontakten minimal ett tag.

Men sen när han flytta hem och jag hade träffat Pelle så tog vi upp kontakten igen!
De blev många nya roliga nätter med kortspel med Kicki och Pelle!
Dock märkte jag nu för första gången av Poolman.s sjukdom, men han var sig själv ändå, glad, pigg och den snällarte som fanns!
Men allt som hänt tidigare och den sjukdom han hade gjorde sig mer och mer påmind :(
Det är ju inte någon hemlighet att han växte upp med sin mormor och morfar för att som han själv sa att mamman inte ville ha han, pappan var ju död sen långt tillbaka.
Att morfar dog blev hårt för han, att morfars sista önskan var att han skulle ställa upp och skjutsa mormor när hon behövde gick i stöpet riktigt när han mista körkortet :(
Han slapp som tur var dö av sjukdomen i sig, men systemet sa i från och han dog knall och fall. Skönt för han att de gick snabbt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0