Häst, päls, hovar, jobb & Atlas



Ja förmiddagen blev det päls vård av lill flocken igen,
Flinga har nästan fått sommar päls nu och hon blir så tjusig så :)
De kom en traktor med vagn och kran och lasta virke idag så jag såg min chans att kolla vad Bianca tyckte om den och hur pass trafiksäker hon är mot större saker.
Hon rörde inte en fena!
Titta inte ens på den utan gick så snällt förbi.
Hon var lite lat idag tjejen, sen åkte hon in i stallet och fick sig en skönhetsbehandling, hon är fortfarande jollig om sin bakdel, samt att hon brunstar nu och är kladdig i baken, men de gick skapligt ändå.
Hon fick fötterna fixad oxå.

Jag har jobba lite extra nu i kväll oxå, fylla på banken så jag kan ta komp sen :)
när jag sluta åkte jag hem och fick pizza köpt på macken, ja bättre än pizzeria pizza tycker jag!
Sen när jag ätit klart kom ett mms på en liten Atlas!!
Han låg på rygg och såg ut att vara lite trött :) glad blev vi!!
Uppiggande på kvälls kvisten...
kortet här uppe har jag fått via mail, men när tel inte kan ta emot hela mail ibland fick jag kolla datan på jobbet och knäppa de kort som jag inte kunnat få fram på telefon.
Lite Mixter men de går bra ändå, huvudsak jag får se bilderna.
Syster yster ska få dra ut bilderna på papper sen tänkte jag, så bäst du har färg i skrivaren Lena :)

Har just nu natta ute djuren, de har fått en blöt bal nu igen så nu blire till att blanda med hö alla fodringar tills den är slut.
I morgon blire rättviks marknad och kolla, som vanligt kommer jag hem med häst och hundsaker och inget till mig själv förutom godis gissar jag :-/ varför kosta på sig själv när man kan handla åt de 4 benta vännerna?
Blir dom nöjd så är jag nöjd!!
A nu ska jag kolla blocket, fattas ju fortfarande ett rumsbord...
Ett lite mindre å smidigare då denna soffa var lite mindre än den förra, de måste vara rundade hörn så inte de är vassa kanter så Atlas eller pälsbollarna stuttar i hörnen när dom ska upp å ner i soffan.
Pälsbollar=Tindra, Trixi, Saga o Joline :)

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Lugn du, de är nya patroner i skrivaren så du ska nog få dina bilder.... =)

2010-05-08 @ 07:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0