Nu bör de väl äntligen vara klart...

Med länsstyrelsen...
Alla papper kom idag och allt är nu ok även på papper.
Tillstånd § 16 var de som kom idag.
Jag viste ju att 10 hästar var ok för de sa ju inspektören när han var hit, men han sa ju inge mer. Men jag fick tillstånd på de jag sökt, även om de var lite luddigt.
Jag hade ju inte skrivit antal hästar i ansökan utan bara ungefär, han undra om jag viste hur många hästar jag hade när han var här :-/
självklart vet jag de men jag vet inte hur många de blir svara jag...

Men jag fick iaf ha de antal jag angett som max!
Så med alla papper i hand, både antal djur och bygglov så finns inga hinder att bygga.

Bara börja leta material och viljan nu, allt ska ju byggas efter ritningarna, (som länsstyrelsen har) men som jag tror mig minnas ändå i detalj, kruxet är ju bara de att ritningarna innehöll ingen grund, bara själva stallet.
Så problemet ligger i grunden nu, gjuta, plintar eller stockar att ställa bygget på??

Bara veden är borta måste vi väl försöka gräva ur och jämna till marken där de ska stå.
Så jag har lite tid till på mig att fundera...
Men de kommer bli en hel del jobb måste jag säga...
Men kul oxå och skönt med ett nybyggt stall sedan...

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja här har det hänt saker också ser jag :)

2010-05-26 @ 22:30:00
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: jennie

måste förnya sig ibland...

2010-05-30 @ 14:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0