Om en vecka!

Är vi förmodligen hemma med vår nya familjemedlem!
Vi är säkert väldigt trötta och nöjda efter den resan.
Tänk vad mycke nytt lilla Atlas ska få uppleva, först och främst ska han skiljas från sin trygghet, mamma, syskon och övrig familj.
Sen ska han bekanta sig med sin nya familj i en bil i flera timmar.
Ja inte lätt att vara valp!
Men vi kommer göra så gott vi kan på resans gång för att allt ska gå så bra som möjligt.
Sen kommer han till ett nytt hem med MASSA konstiga varelser.
8 katter blir nog spännande för en som aldrig träffat en katt.
Findus kommer att bli så glad, han går fortfarande runt och letar Apotin, han ropar och söker överallt :(
De var väldigt tufft att se Findus slicka och tvätta på Apotin när han låg död här hemma, Findus gjorde allt han kunde för att väcka honom.
Han verka inte heller acceptera de som hände och verkar inte förstå än att Apotin inte längre finns. Ett tag måste jag erkänna att jag inte alls orka med att varken se eller höra Findus leta och ropa, så han åkte ut när de var som värst jobbigt för mig...
Så Findus kommer nog dansa på bakbenen direkt :)
Så har vi 4 i 1 katterna då, Vide pappan och hans barn, tror inte dom kommer vara lika glad, dom kommer nog hålla sig på avstånd de första dagarna.
De går hellre undan än ger sig på så de är lugnt.
Olga kommer tala om vilken fotölj som är hennes och där kommer hon ligga :)
Strumpan och Murre är knappt hemma nu, hem och äter och drar.
Kurt lär ju inte bry sig ett skvatt men Atlas lär nog fundera en hel del!!

Ikväll åkte jag storvägen hem, björnen har ju varit där vid vägen 3 kvällar på rad nu, så jag tänkte kolla om den var där nu med.
De var den nog, de var massa bilar och folk stod ute i kortärmat i regnet, å de gör man väl inte bara så där ändå.
Själv såg jag inget, de börja bli mörkt och åkern var plöjd så omöjligt att se något när man körde. Bara någon km från oss på andra sidan ån.
Värre är väl att så många ser den stora vargen i närheten var och varannan dag i trädgårdar på vägen osv...
Nyäten ibland och på jakt ibland :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0