Sista maj och solsken...

En helt fantastisk dag till ända och i skrivande stund är de +7 grader!

Idag har jag varit ledig, gått 4 små vänder med Atlas på vägen och i skogen vid grannen.
Nu ikväll gick vi ut på lillbo vägen för första gången, har velat få han koppel van riktigt innan vi ska ut och gå bland "idioterna" som kör här, är väl inget nytt att folk kör fort och inte släpper gasen ens efter denna väg, många kör utan körkort och flera kör både i fyllan och drogpåverkad här.
Men de finns ju de som kör normalt oxå...
Men vi hade tur, inga bilar alls.

Sissi och Tepee har fått benen spolad idag igen, 3.e dagen på rad nu och de börjar se bättre ut med muggen nu, men Attans vad de verkar svida när jag smörjer på Sissi :(

Fjant är putsad på och smörjd med någon slags olja för han har kliat sig lite nu, dock inte alls som förr och inga sår syns än.
Om jag går tillbaka i tiden och kollar hans klåda så var han ju klådfri ett år, de året jag inte tyckte mig ha råd med ett av de dyraste klåd medlet på marknaden.
Har nu läst om fler som reagerat på just detta medel!
Å att just skäck har reagerat mest på de...
I fjol hade jag på de i maj bara, för de regna ju hela sommaren, å han klia sig bara på försommaren då.
Kan man ha sån tur att de kanske blir bättre om jag hoppar över i år och bara kör med andra produkter??
Faktiskt kliar han inte mer än någon annan just nu.
Bianca har inte släppt sin vinterpäls än, vist lossnar de massor men de tar tid.
B-vitamin verkar inte alls hjälpa henne!
Men hon är pigg i övrigt så hon är väl sen bara.
Dusty har ju en helt annan päls på sommaren jämfört med övriga så kanske Bianca blir som henne.

Jag har suttit och kolla efter husvagn att förvara mina häst saker i, en billig vagn som ska stå på gården bara, men hittar inget lämpligt.
Därimot börjar jag bli sugen att köpa en riktig som man kan åka och semestra med =)
jag som inte gillar husvagns liv har börja komma på andra tankar =)
tant varning kanske??
Har fastnat rejält för hobby vagnen!!
År 88 och 89, gärna den över 5 m så vi får plats och Atlas får egen säng!

Kommentarer
Postat av: Marie

Klart ni ska köpa husvagn!! ;)

2010-06-01 @ 10:08:36
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Marie i Orsa

Hej! Bianca har jämt släppt vinterpälsen sent, så jag har brukat raka henne i april - jätteskönt tycker hon ;-) Hon brukar få en jättefin, tunn fuxröd sommarpäls med små vita fläckar här å där.

Hälsn Marie (Biancas förra matte)

2010-06-01 @ 10:14:36
Postat av: Jennie

Sv till Marie i orsa. Just nu vågar jag inte raka henne då hon förmodligen kommer att visas både i juli och premieras i augusti. Måste ju ha intyg om de syns att de är rakade. Men jag kanske gör de nästa sommar!

2010-06-01 @ 12:54:52
Postat av: Jennie

Sv till Marie i Söräng. Ja man vet aldrig med mig :) rätt som de är slår jag till och handlar! Men de är mest att söva i hawaii som lockar =) bara hoppas Atlas gillar vatten för han är ingen sol dyrkare precis :-/

2010-06-01 @ 12:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0