-22,4 grader....

Ja så kallt har vi haft de i natt, Nu är de bara -12 och de snöar... Bara november och så här kallt redan, kanske blir de som folk säger, en riktig varga vinter, kallast på 1000 år?! Hoppas verkligen inte de...

Sissi gumman är ju inge pigg just nu, hon är på bättringsvägen. Ögonen tål inte blåsten nå vidare så de rinner ur de ena, Hon får salva och verkar svara ganska så bra. Sen är hon halt... dock ser även de bättre ut, men tråkigt att de ska bli just när kylan slår till. Flinga tål inte heller blåsten nå vidare, dock blir de tjockt gegg i hennes ögon iställe.. Nu när de blev så här kallt kom mitt fynd täcke till användning, tycker Sissi behöver ett nu när de blir så hastigt kallt! Tycker hon ska få lite hjälp att hålla värmen! Å tro de eller ej men de har suttit på hela natten!! Satt ungefär som igår när jag satt på De och ändå har hon legat en vända! Inte vanligt att ett täcke sitter på en hel natt på henne precis.
Tepee och Lena börjar bli akut behov av verkning nu, de slits inget i djupsnö och Tepee är inte verkad sen augusti... Har hört med en för min ny hovis om verkning nu så hoppas de finns tid där snart. De börjar även bli dax för de små igen.. Hinner bara klart känns de som så börjar de om!!

Igår blev de en vända med Atlas och Fjant, Matilda red och Tomas å jag gick. Tyckte Fjant var ovanligt pigg för en gångs skull med ryttare på ryggen. Han brukar vara som en slöfock då men gick på i raskt tempo igår. Jag flytta tillbaka sadeln lite igår, undrar om de kan ha bidragit? Inte de lättaste att få en liten sadel i bra läge på en så kort rygg! Sadeln börjar dessutom bli lite liten åt Matilda, men jag är tveksam om Fjant kan ha större tum än han har nu. Har hittat en liten riktig sadel av bra modell som jag funderar på, den är inte alls mycket längre än putan men uppbyggd mycke bättre och ger en annan sist, onödigt att ha tagit mycke plats fram på putan bara för de där handtaget tycker jag..

I morgon bär de sta ut på Ålandshav... inte lockande med bussresan alls känner jag, men längtar efter havet så jag Får väl överleva bussen oxå då. De blir bara en sån där resa över dagen. Åker på morgon och hemma på kvällen. Själva båtresan tar bara 5 5 timmar. Så de blir väl mest bara äta och gå i taxfree.n gissar jag. Nu ska Atlas och jag ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0