STALLET ÄR GODKÄNNT!!!

Oj vad skönt!!!

Gunilla på länsstyrelsen ringde i fredags och undra om dom kunde komma och besikta stallet på måndag?
Ja vist sa jag...
Men stallet var ju inte klart så de blev till att sätta fart!

Tack till mamma, Lena & Per som hjälpte till att passa Atlas.
Tack till pappa som fixa fram vindnät åt gavlarna.

Idag kom dom då och kolla...
Jag blev full i skratt, Gunilla kom med mått stocken och Mats med mått bandet.
(precis som här, jag med stock och Tomas med band)
Dom kolla lite och mätte, ställde en del frågor, dom tyckte de var fint, undra över jordfelsbrytare och de hade jag ju 2, brandsläckare och allt såg bra ut.
Så när dom skulle åka sa dom att de såg bra ut igen, jag undra om de bara var att fortsätta använda stallet och det var de.
Jag skulle få papper hemskickad på besiktningen, jag undra om fakturan kommer med samma?
Men nej de gjorde den inte för besöket var kostnadsfritt!!
Jippi!!
Jag hade varit duktig och gjort allt efter alla regler med pappaer, ansökningar och ritningar så de fick jag beröm för.
De kan som de flesta vet bli väldigt dyrt om man gör någon bygg ändring utan lov.
Men sköter man sig och följer lagar och regler var de alltså gratis från start till mål :-)
Nu kan jag andas ut!!
Jag har varit nervös inför dettta besök men nu är de alltså klart!!

Jag ÄR STOLT, MALLIG och NÖJD med mig SJÄLV nu!!!
Med all rätt, från fantasi till ritning, från ritning till bygge och ett färdigt godkänt stall!!
Tomas som har varit tveksam till mina planer har hjälpt mig oerhört mycket med snickringen, trotts att de var motvilligt från början, han höll sig ju undan och Matilda fick hjälpa mig att dra igång allt.
När Tomas sen insåg att de var på riktigt och inte bara prat börja han hjälpa till.
Å när han såg attt de börja hända saker börja han tycka de var kul!

De sista "fin slipet" tycker jag har varit de tråkigaste.
Man ser inte de små sakerna på samma sätt så de känns mindre kul.
Själva resningen av väggar, tak och sånt som syns är mycket roligare!!

Nu ska jag smälta allt de här och njuta och slappna av :-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Nä nu jävlar ska kilona bort!! Hoppas bara jag kommer ha råd att hålla på med det bara :S Har ju kvar hemma sen förr som jag börjar med nu.. Grattis till godkännandet också föresten :)

2010-11-01 @ 21:49:41
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: mamma

klart ni ska vara stolta. inte många som skulle våga dra i gång ett sådant bygge, utan någon erfarenhet alls. GRATTIS kram mamma

2010-11-02 @ 13:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0