Valpkurs, kalas, mm

Ja igår fyllde ju Erik år så vi tar dit och fira han innan valpkursen.
Atlas fick oxå följa med, vi fick god smörgåstårta och vanlig tårta på de sen.
De var som tur var inte allt för många där att hålla reda på för Atlas,
de var Erik, Ulla-britt, Linnea, Sandra och Kina där när vi kom.
Å eftersom vi skulle på kurs så hann vi åka innan de andra kom.

Sen åkte vi på kurs, inte alls för många där heller!!
De var nog på tok för Kallt helt enkelt!!!
De var mellan 13 och 14 minus grader och en dm snö på plan så de var inge vidare till valp väder tyvärr!
Atlas var inte speciellt road, Han hoppa och skutta och ville inte alls, han ansträngde sig och gjorde de Jag bad om men ville nog slippa allt.
Han frös och de var inte nå vidare att träna sitt.
När vi kom vill ligg träningen fick atlas hoppa in i bilen och åka en vända iställe.
I denna kyla med en frysen hund som kan ligg tycker jag de inte är humant Att tvinga dom ligga i snö!!
När han Värmt sig en stund fick han träna vidare, gå fint i koppel...
Gissa om att de var skönt att komma hem sen!!

I tisdags kom jag hem från jobbet och skulle fixa hästarna.
Örly gick och la sig när jag kom med maten.
Kolik var första tanken, in efter olja och tempen!
Ingen temp och normalt ljud från magen, men ut och gå blev de.
Prova bjuda han på massa gott men inget passa!
Han var pigg och slö om vart annat men han sket som han ska.
Vi varva promenad ca 15 min med vila på box, vill slut ville han prova lite Rivna morötter, men de var besvärligt! Vi gick och vila vill strax efter midnatt.
Så la jag mig i rummet där vi har helglasade dörrar och ute belysningen på.
Så jag hade full koll, vid 2 tiden började han plocka lite foder, och vid halv 5 somnade jag.
Onsdag blev de promenader med Örly och Atlas, gick skapligt med 2 bråkstakar faktiskt.
Han var inte mat glad riktigt fören vid 2 på eftermiddagen...
Jag är nästan helt övertygad om att de är några tänder som spökar, han ska ju byta några vid den här åldern.
De var ju inte kolik men han behandlades för de som en förebyggande åtgärd.
Lätt att de blir krongel med magen när dom inte äter som dom ska...


De har blivit en del tradera fynd för 1 kr st igen oxå ;-)
Samt att jag ropat in en tunika åt mig själv för 23 kr!!!
Jag har haft turen att fått de jag har betalt hittils.

I söndags åkte Matilda hem efter att ha sovit här 5 nätter, hon har varit hem lite emellan men velat tillbaka.
På lördagen blev de lite PANIK här, Kurt var utan mat och vi drog till bollnäs Matilda och jag ock skulle fixa de.
Kommer till affären så är den konkursad och stängd!!!
JAG BARA MÅSTE JU HA MAT!!
Ringde Tommy och undra över fler djuraffärer i stan, han var i söderhamn och där finns mat vet jag.
Men vi åkte på dollar och handla och fråga hon i kassan och hon guida oss till en annan affär som inriktat sig
på akvarie djur.
Tur nog var de öppet även där fast de var en röd dag, ännu bättre att maten var typ 100 kr billigare!!!
Så Kurt fick mat till slut...

Passa på att åka in på willys för första gången oxå, Matilda hade aldrig sett någon handla så mycket som jag
gjorde sa hon ;-)
Hela bilen var full...

Vi åkte hem å så kom Tommy, Lisa, Emil och Nova för barna ville rida.
Matilda gjorde ordning Fjant och de var hon som ledde barnen oxå.
Så Fjant fick motion 4 dagar på rad han.
Sen ville de små åka fyrhjuling och de tyckte dom var roligare än att rida.

På fredagen blev de en tur med Fjant och rockard, Matilda hade aldrig åkt de och nu har hon
fått prova på att köra. Först gick jag med breve så hon fick pröva på, lite vingligt gick de
men frammåt kom dom.
Sen åkte jag med sista biten hem..

I torsdags red Matilda Fjant barbacka och jag gick med Atlas.
De blev en skaplig runda för de går inte vidare fort för Fjant...

Ja de var väl senaste veckan lite kortfattat....



Kommentarer
Postat av: johanna

så mysigt de lät med en en barbacka tur, även att de inte var du som red ;)

har du kört in dina shettisar? eller går dom mest som sällskap och utställning lite då och då?

eller nått annat kul du har dom till? de är verkligen mysiga hästar, men dom vet vad dom vill :)

tycker föresten de va bra gjort att inte tvinga apotin till ligg övningar, de skulle ju inte precis fått han till att uppskatta de hela.

2010-11-16 @ 22:09:21
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com
Postat av: johanna

sv. Tack de var snällt skrivet :) härligt med en så följsam flock, ja slå vad om att de är för att du är en så bra djurmännsika och alltid ställer upp för dom :D

önskar att ja kunnde bo som du, lite avis är man allt ;)

2010-11-17 @ 21:21:20
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0