Utställning insjön 23.e oktober -10

Dagen börja kl 06.30!
Efter lite kaffe var de dax att lasta...
Örly har ju aldig åkt så vi börja lasta 07.30 så vi hade tid på oss om han skulle krongla.
Men de gick fort så vid 07.50 var allt packat och klart och vi gav oss iväg...

Väldigt blandat väglag, halt och torrt om vart annat...


Här var de glas halt på både dit och hem vägen,
på väg ner åkte jag med 4x4 driften så de kändes inte,
på väg hem åkte jag med 2x4 drift och fick ett litet kast så 4x4 åkte i igen...


Snö...
Här hade till och med plog bilen gått...


Ännu mera snö...


Så här lämpligt är de med TRAILER CAM!!!
Full
koll hela tiden...


Dagens rosetter...
Den stora Klassvinnaren är Örlys..
Den mindre är Flingas....


Helt klart en lyckad dag...

Domaren undra om Örly var visad på hingst premieringen,
men nej sa jag..
Varför undra han?
För att han är efter icke godkänd hingst svara jag....
Tänkte nu får jag inte en rättvis bedömning på han men de fick jag trots allt!
Jag viste väl att de inte är "topp klass" hästar jag hade med mig..
Men jag är otroligt nöjd med Örlys insatts!!!
Han är pappa upp i dagen, COOL och LUGN!!
Första gången hemmifrån så jag hade räknat med lite mer stök från han...

Flinga då???
Ja vad säger man??
Inte pappas flicka inte!!!
Hon har lite från Fjant,
lite mer från Dillba,
men framför allt har hon EGEN VILLJA!!!
Riktigt ouppfostrad på borta plan..
Wilda Western värre ;-)
Stymlar runt och vägrar stå still...
Så dagens sämsta visning stod jag för med Flinga, inte för att jag såg alla som visade men
värre än så kan de nog inte bli!!!
Silver fick hon med nöd och näppe ;-)

Väl hemma igen viste jag vad Flinga skulle göra...
Men blev förvånad när även Örly gjorde lika...
(Linda sluta läs nu!!!)
Båda gick raka vägen till mammorna och tog sig en slurk mjökl!!! ;-)
Ha ha..
Tydligen gott...

Fick rapport från Linda och "Ankan" Zdeno just när vi kom hem, 39 p!! GRATTIS!!!

Grattis oxå till pappa som fyller år idag...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Grattis till bägge rosetterna, dom är nog inte dom sista ska du se... =)

2010-10-23 @ 20:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0