Valpkurs del 2, Tradera fynd och tv!

Igår var de andra gången på valpkursen, å lika roligt åt Atlas även denna gång.
Han sköter sig kanon, jag törs nog skriva att han är en av de duktigaste där.
Allt fokus på mig hela tiden, han verkligen lyder minsta lilla och är villig till allt jag ber om.
De verkar som jag fått mig en riktig tränings kompis!!
De var kontakt övningar, sitta kvar, inkallning och en del teori igår.
Vi pröva även på slalom på eget bevåg och de fatta han direkt!
Nästa vecka blir de promenad på byn med kursen...


Nu har jag efter ett tags medlemskap på tradera gjort mina första fynd...
Bara hoppas allt går som de ska och paketet kommer fram!!
Följande består paketet av
Longerlina 1 kr
Shorts chaps 1 kr
Grön grimma 1 kr
Blå grimma 1 kr
Röd grimma 1 kr
Lila grimma 16 kr
Träns med grönt foder 30 kr
Träns med silver pannband 23 kr
De blev 74 kr!!
Så med frakt och alla dessa saker betala jag 164 kr!! Stackars säljare...


Så har Tomas inhandlat en 32" platt tv med inbyggd motagare...
Stor och fin men lite konstigt med tv i rummet...


Hästarna då??
Ja Sissi och Tepee fick hem en bal från Erik förra torsdagen och de passa damen bra.
Dessvärre var Sissi nyverkad när tjälen kom, samt att hon börja äta kraft foder i fredags.
Ingen lyckad kombination då hon lätt får foder gallor och måste röra sig för att inte svälla för mycket i benen.
Men hon har rört sig ovilligt i hagen då de vart ömt om fötterna, så vi har gått på åkern så cirkulation kommit igång och svullnaden lagt sig.
Har dock inte behövt linda benen då dom varit mindre svälld än vanligt.
I dag är de helt plötsligt 7 pluss grader och marken inte så hård så idag rör hon sig gärna :-)
Både Sissi och Tepee får lusern och granngårdens pellets nu, den ska vara ungefär som krafts sortiment men mycket billigare, de var dessutom 15% på de fodret just nu så då prova jag de.

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul med fynd på tradera va? :)

2010-10-28 @ 15:32:17
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Ingela

Du kan handla du Jennie.:)Ha ha de blev en tv i allafall då.Han verka ju sugen på en ny i lördags.

2010-10-28 @ 17:48:06
Postat av: Marie

haha så där blir det när man har mycket annat i huvudet ;)

2010-10-30 @ 11:59:35
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0