En morgon hos oss...

De första som händer på morgonen hos oss är att jag
smiter upp och matar hästar och öppnar på lite hagar...


Sen går jag in efter Atlas som står innanför dörren överlycklig och pigg!!!


Sen börjar rond 1....

Matchen med FINDUS..



ÅÅÅ äntligen säger FINDUS...




Bita lite och pussas...



Lite mer tycker FINDUS...




Efter ett tag är båda ganska nöjd, men Findus vill nog mer han..




GUBBEN tycker dom är knäpp!!



Sen beger vi oss till små hästarna...



Jenka



Dillba



Godmorgon TURBO.



FLINGA, DILLBA & TURBO



Pussa lite till på TURBO...



Fjant och Örly..


Sen måste Atlas checka av gården och kolla om vi haft natt besök..



Inspekterar noga...



Här kan de ha gått en råtta kanske??



Ja nu har han kollat av baksidan, bäst att bege sig fram igen...


Ja då var de dax att kolla läget med stora hästarna..


Måste tugga gren först..




OK! så hur mår ni idag då???



Jasså??? Puss sjuka båda 2...



Vart tog han vägen???


STALLET DÅ???


Ja nu har äntligen överdelarna med fönster kommit på plats.
Lite trixit har de varit då även fönstren ska vara hemma gjorda!
Men nu är de klart ;-)



De ska upp lite lister på innsidan och så ska jag lägga manken till och försöka få tag på nå galler.
Hagen måste fixas så stallet inte står i hagen, de ska plockas bort några stolp och rivas lite trådar så de går ganska snabbt.
I går plocka jag ner en av betes hagarna.
Små hästarna har öppet ner till ån så de är väl de sista bete jag har åt dom nu.
Bianca och Dusty är inte glad åt hö.
De äter knappt något alls, inte gott helt enkelt för de äter hellre gräs.

Hur kul är det att få mail ang utställningen och inte kunna öppna de då ;-(
Hoppas de kommer i lådan idag då...

Nu ska jag ut...
Hej svejj..



Kommentarer
Postat av: johanna

så mysig han är :) älskar bilderna när han gosar med katten :)

2010-09-13 @ 12:06:14
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com
Postat av: Anna

Stallet ser riktigt bra ut Jennie =) De har du gjort bra =) Nu vill jag bli riktigt frisk så jag kan ut och rida igen! Nu har jag varit förkyld i två veckor!! Men jag hoppas att jag är pigg på fredag så blir de nog en tur då kanske =)

2010-09-13 @ 12:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0