Fynd dag...

Kl 6.10 i morse lät de pip, piiip, piiiip i kl min :-(
Dax för en ny jobbar dag...
7.30-16.00 för 3.e lördagen på rad...

På lunchen idag hade jag stämt träff med Bea, en gammal rid kompis sen 92-93 nån gång.
Hon hade haft annons på blocket med sadlar, täcken, bett mm som jag svara på.
Gissa om att vi blev förvånad båda :-)
Hon bode nu i falun, men hade sakerna hos sina föräldrar strax utanför byn.
Båda hennes hästar har nu lämnat jordlivet.
Pedro, kallad Pedde hade åkt på fång i fol höst och fått avsluta sina dagar 25 år gammal.
Limmi hade genom en olyckshändelse blivit borttagen i maj i år oxå 25 år gammal.
Tänk ändå så bra dom haft de, båda blev så gamla och bodde ihop sen åtminstone 1992!

Åter till mitt fynd då...
De är ju Sissi gumman som behöver ett rejält vinter täcke utifall de blir sån grym vinter igen.
Bea hade ett för 100 kr så jag tänkte köpa de då.
Väl på plats fanns de mer saker :-)
Jag kom hem med,
- 1 st pessoa bett, 3 ringars.
- 1 st vanligt jätte tjockt bett.
- 1 st travbett.
- 1 st svart träns med bling bling.
- 1 st svart träns med flätning på pannband och nosgrimma.
- 1 st gummi tyglar.
- 1 st släta läder tyglar.
- 1 st lila vintertäcke till Sissi.
- 1 st blått vintertäcke till en av de större shettisarna!!
Allt i mycket bra skick, täckena något lagad men bra begagnat skick!!
Kan säga jag fick allt till mycket bra pris, rena rama rånet nästan :-/
Blir ju nästan pinsamt när man svarar på en säljes annons så får man massa saker med på köpet.
Men nöjd och tacksam är jag ju så klart...

På vägen tillbaka svängde jag in på erikshjälpen för att kolla på nån slags sko hylla.
Men där blev de nitlott, inte en enda jag hitta...
Vet att många av er som läser brukar besöka den värsta skit butiken jag varit på, ikea alltså...
Nån av er som sett någon svart skohylla där så tala gärna om de...
Stort sett första jag gör med ikea katalogen när den kommer är att öppna sopskåpet och frivilligt tappar den i påsen och trycker till lite extra.
Men nu då jag inte hittar nån svart skohylla skulle jag kunna tänka mig köpa vilken slags skrot hylla som hellst, även då en från ikea!
Kravet är väl att den ska hålla någon månad men i värsta fall har jag rejäla spikar och massa skruv över.


De var lite av min dag de...

Kommentarer
Postat av: Marie

Ikea har en svart skohyllla i stål som kostar 199kr, en sån har vi ;)

2010-09-05 @ 11:07:19
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0