Grattis Atlas 6 månader och 1.a pris på premiären ;-)

Ja nu är utställnings karriären igång för Atlas.
I natt har vi knappt sovit alls, Atlas snarka så jag fick lägga mig i köket före 2 i natt.
Strax därefter kom Tomas upp, han var nog lite nervös för dagen.
Slumra till en vända och sen ringde kl 05.20!
Bara upp och ut med Atlas så han skulle hinna äta lite i lugn och ro.
Mata hästar och fram med alla saker.
Packa in oss i bilen för vi skulle möta upp Emma och Enso strax efter halv 7.
Börjar åka och kom precis på att kopplet var hemma :-)
(tur vi andra var med)

Väl framme på plats satt vi kvar i bilen en stund så Atlas fick se sig omkring och höra på alla skälliga hundar.
Har faktiskt gruvat mig lite eftersom han inte varit med om så mycket, han har ju inte ens gått valpkurs än och han blir lite feg när hundar skäller.
Men prinsen blev ju taggad till max han!!
Han hoppa ur bilen och var nyfiken på allt!!
Skit kul tyckte han de var...
Försöka hälsa på allt och alla men de var mest stramt folk där :-)
Prova på en, nähä... Pröva nästa osv...





(obs kolla in revbenen, varför förstår ni snart)








Vi hade ju beräkna att vara på plats i god tid så han skulle hinna vänja sig om han skulle tycka de var obehagligt på nå vis, men så stolt och glad att de gick så bra!!!
De var dagens högsta vinst för mig, hade lika gärna kunna åkt hem sen.
Men nu var vi ju där för att visa upp skönheten så in i ringen kom vi.
In i ringen som nr 1!!!
Vi hade start nr 2 men 1.an dök inte upp.

Jag tycker Atlas skötte sig prima galant i ringen med!!!
Första gången ju och länge sen jag visa oxå.


Men hej domaren!! Vad kul att du vill hälsa på mig!!!


Tänker du titta på mina tänder tänker jag slemma ner dig!!


Travar på...


Åååå vad kul, vi springer lite mer matte!!
(jag är inte bortskämd med en hund som springer frivilligt i ringen)


Ställa upp oss så gott vi kan...


Näää, var roligare att springa ju, stå fint var väl inge kul...


Ja jag försöker så gott jag kan... Är ni klar snart???


BEDÖMNINGSRESULTAT:
Maskulin hanvalp.
Bra huvud.
Mörka ögon.
Lite slarviga öron.
Bra hals.
Mycket bra kropp och benstomme.
Mycket brant kors.
Rör sig kohasigt, bra från sidan.
Idag väl rund om magen.
Behöver lite mer självförtroende.

1.a pris i kvalitet!!
Domare: Eva Eriksson


Övrigt domaren sa:
Han är för tjock om magen för att bakdelen ska orka bära upp honom bra, träna i backar så magen minskar och bakdelen blir mer muskulös och bär upp bättre.
Han skjuter rygg pga osäkerhet och med lite träning kommer de bli bra.
Hon tyckte de var bra utställnings material och hade gett oss HP om han inte varit så kohasig bak.


Mattes ord:
Fick den bedömning jag ränkat med, för utom att han var tjock!
Han är PERFEKT hull för åldern och att han "skjuter" rygg är för att han blir så glad och krummelurar sig när någon bryr sig om han. De flesta bullar skruvar ju och vrider kroppen ur led när dom blir glad och får uppmärksamhet!!!
Att Atlas tyckte de var kul är huvudsak för mig ;-)
Att bakdelen inte är färdig på långa vägar viste jag.
Övrigt stämmer oxå tycker jag...





Grattis BIR!! Arkadas-Comandos Kz Effective Exzon.



Mattes fina prins..



-Har jag skött mig bra matte??
-Absolut, världsklass ;-)

Bästa med dagen var nog ändå att få hälsa på Enso, fick äntligen busa lite med någon..


En svart hund, ska vi leka???



Kom igen då, ta mig!!!


Atlas och Enso.


Ja han tänker ta mig :-)

Grattis oxå till Emma och Enso till 1.a pris och HP!!


Behöver jag säga att Atlas sov hela vägen hem??
Behöver jag säga att killarna somna som stockar när vi kom hem?? (Tomas & Atlas)
Nej trodde väl de ;-)

25 mil och en underbar dag!!!

Dagens vikt: 38.8 kg, liten blir stor...





Kommentarer
Postat av: Linda E

Grattis!

Inte för att jag fattar så mkt av kritiken o priserna men det borde väl vara bra eller?

2010-09-19 @ 21:45:09
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Marie

Sv: Jag håller med, varför släpper dom..?! Jo de blev pizza, från picasso i bollnäs. blev dock besviken då den inte va nå god :( hehe

2010-09-20 @ 09:55:32
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: johanna

sådär är de alltid, jag kommer alltid undra vad domarna tänker på? men sen få man tänka på att de är få domare till alla raser, dom kan inte kunna allt.. men jag tycker kritiken lär helt ok och ´de kommer bli fler utstälningar kan ja tänka mig :)

2010-09-20 @ 17:13:48
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com
Postat av: Katarina

om atlas är rund vad är då inte king och neptus vägde king i måndags och han vägde 40 kg precis i lördags var syste bror mamma och halvsyster på besök det är jätte kul när dom kommer tycker king hoppas att han kan träffa atlas någon gång med

Katarina & King

2010-09-23 @ 19:33:40
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0