Grattis Tomas 40 år idag!

Ja i lördags var de kalas här hemma.
Tänk vad många vi lyckades få plats med!
Vi bjöd på tacos och lite kaffe och tårta.
De flesta åkte hem någon gång mellan 21-22 nån gång så de var väl inte direkt någon fest på de viset.
Men födelsedagsbarnet blev rätt rejält på lyset och igår låg han i sängen till 17 tiden :-);
Så kan de bli när man e ovan att dricka...
Jag och Marie var som vanligt nyktra och hade ju varsin 6 månaders att hålla reda på.
Atlas var jätte duktig hela kvällen och hade fullt upp med allt folk och rensa golvet från tappad mat.
Tuva var oxå duktig måste jag säga, dom blev ju kvar längst dom, nästan till halv 1 eller nå.


Vad har hänt senaste veckan då??

I onsdags när jag och Atlas skulle ut och gå så gick vi ut vid postlådorna och över vägen, kom precis över och då flyger Atlas till och reser en enorm ragg!
Första tanken var att han klev på nå och gjorde sig illa.
Men jag kunde inte se nå på tassarna...
Slänger en blick bort mot Tony...
Å vad ser jag där då???
Jo en BJÖRN!!
En liten en som kom från diket och skutta över vägen.
Jag vände och gick mot homna istället, ville inte riskera att de kom en mamma i skogen...
Så jag vet inte om Atlas reagera på lukten eller om han klev på nå...
I går morse såg Tony spår av en liten björn uppe hos sig så den hade varit där igår natt oxå då.
Har hört att de är en liten ensam björn uppe vid voxna och homna så hoppas de är samma!
Faktiskt första gången jag ser en björn på en promenad så där...
Trodde dom hörde/luktade bättre och skulle dra sig undan innan man ser dom.

Fredagen gick mest åt till att försöka få ihop sittplatser till kalaset.
Lyckades ganska så bra tycker jag!
De blev ett hopplock men huvudsak att alla fick plats.

Stallbygget då??

Ja de går hur segt som hellst just nu...
I går drog jag in ström till boxarna, satt upp en lampa, men kopla inte ihop.
De som fattas nu är 4 m kabel och 4 galler fortfarande samt de där vindnätet upptill.
Lyse och galler måste jag ha innan besiktning, nätet är ju bara en bra att ha grejj.

Övrigt med hästarna så har de oxå varit lite på latsidan från mig, inte hänt mycket alls med dom.
Ska till och börja träna Örly och Flinga inför utställningen, de är dom som får följa till insjön.
Lite tokigt att Flinga nästan är helvit, eller ska vara vit ska jag väl säga, för de blir nog ingen hel badning i slutet på oktober precis för min del.
Tur jag har de där gröna medlet vad de nu heter, som tar bort fläckar.
Sen ska jag provåka transport med dom innan oxå.
Örly har aldirg åkt ;-(
Spännande värre!!!

Dom äter fortfarande hö alla, men nu när de börjar bli kallt kan jag nog strax ta hem en bal.
Då blir dom nog glada för de älskar dom!!

Nu ska jag ut och fixa en stock och lite annat jokks!

Kommentarer
Postat av: Anna

Verkar som Tomas har haft en lyckad helg trots söndagen :P Va kul för er =) Ja kan bli spännande med transporten =)

2010-09-28 @ 11:17:42
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: Linda E

Ta en tripp till banan i Bollnäs ;o) Då får dom öva på att åka en bit , blir ren o får lite socialträning..Jag måste då dit, blir bra med en rejäl rengöring innan vintern, torkar faktiskt ganska fort bara man byter täcke en ggn.Fast inte går vi i samma klass ?? jag har i 10A...

2010-09-28 @ 16:59:46
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Linda E

Just ja, GRATTA Tomas i efterskott från oss oxå!!

2010-09-28 @ 17:01:48
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Linda E

Jag brukar inte fråga ;o) åk dit på morgonen/fm under veckorna så brukar det vara lugnt..Om det inte e tävlingar då...Brukar börja 9-10 tiden

2010-09-28 @ 19:36:36
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Ingela

tack för i lördags .gick ju hur bra som helst .alla fick ju plats.o maten va god .vad mer kan man begära

2010-09-29 @ 22:40:54
Postat av: johanna

ojoj.. de var lite udda dom är ju som du säger ganska skygga. kan denna lilla unge förlorat sin mamma så den sökt sig innåt pga av hunger??

2010-09-29 @ 23:05:43
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0