Jobbet kan gå mig på nerverna nu!!

Ja som rubriken lyder...
Förra veckan på gruppträffen fick vi veta att de var lite förändringar på gång igen!
Någon frivillig skulle få byta grupp och börja på 1.an.
I torsdags fick jag sms om att jag och Marita låg pyrt till om ingen frivillig ville gå.
Vi var nämligen de sista in på gruppen utan "special" uppdrag!!
Så de är tydligen straffet för att vi inte varit intresserad av "special" uppdrag utan har viljat jobba med de vi är anställda för att göra.
Vi har ju utöver hemtjänst och larm även 2 special grupper innom våran grupp som man kan diskutera vart de hör hemma...
Hur som hellst erbjöd sig LENA att byta grupp så ingen skulle bli tvingad...
Men igår blev de då alltså klart att Ulla-Britt börjar på natten så ingen flytt av personal är alltså aktuell.
Vi kommer få gå övertalig en månad iställe...

Att vara den som "måste" flytta grupp tycker inte jag är hela världen med trodde jag var ganska säker då jag jobbat åt kommun sen 98!! Å ganska många är anställd efter mig.
De som stör och gör att jag skulle protestera mot att byta är sättet vi fick veta de på!!
Man ska inte behöva få sms av en kolega om sånna saker...
De ska chefen tala med berörda om innan övriga blir informerad...
Chefens försvar verkar vara att fler personer kunde vara aktuell men att jag och Marita var sist in...
Ja de kan väl inte tolkas på så många sätt???

I övrigt är jag just nu så trött på LATA, ARBETSSKYGGA personer så jag kan spy...
Hur kul blir ett jobb när hälften gnäller på precis allt??
ex. Vi fick en ny parkering till jobb bilen, de passa ju inte.
De var dessutom jag som lova yttern att byta så dom fick alla sina bilar samlad :-)
Folk ansåg att parkeringen var för trång, ca 4-5 m så bra mycket större än där bilen stått förr, men gnällas ska de!
Själv tycker jag man borde fundera på om man ska ha körkort eller inte om man inte kan parkera en bil bara för att parkeringen ligger vid ett garage...
Tyvärr ser dagarna ut på de här viset, alltid samma folk som klagar och gnäller... De förstör mer än de hjälper...

Att de blivit extremt hos oss får cheferna helt ta på sig som placerat alla special uppdrag hos oss, att dom sen saknar förståelse för rådande problem lär vi få stå ut med och göra de bästa av de och inte göra allt värre...

Nu till nå roligare...
Vad händer på gården?
Atlas växer så de knakar, han har så mycke energi så jag blir trött av att bara titta på han ibland :-)
Men mellan sina ryck är han så otroligt mysig...
De blir lite längre promenader i hans eget tempo nu, inge "motions" promenader utan ut och gå och nosa, sitta, leka osv.
Klart att de blir motion men han har full frihet att göra som han vill och inga krav.

Hästarna betar fortfarande på dagarna och får hö på kvällarna.
Dom har även börjat sätta lite vinterpäls...
Jag har bestämt att de blir 2 med till insjön, så nu ska anmälan skickas och betalas.
De tog ett tag att bestämma vilka men nu har jag fundera klart och valet känns bra.

Jag ser fram emot helgen nu, första gången sen semestern som jag blir ledig längre än 1 dag! Ska bli så skönt!!
Så då måste jag försöka få stallet klart... phu... jobb å jobb...
Dop blire oxå för lilla Tuva på lördagen...

Nu måste jag göra ett ryck... Huj...

Kommentarer
Postat av: Linda E

Och det vart , vilka två??

2010-09-07 @ 15:04:24
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Kicki

Tänk att det ska gnällas och vara oschysst så ofta!!!!!!! Jag blir galen! Det borde rensas lite här och var så vi som är där för att vårda och hjälpa människor får göra det ifred!!!!!!!

2010-09-10 @ 21:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0