Dusty Rose 11 april-2011



Ja då har Martin varit här och fixat fötterna på tjejen idag....
Han började med att kolla röntgenplåtarna och vänster tyckte han de knappt var synligt med någon förändring, höger syndes de ytterst lite tyckte han. Så han ville se henne gå, inget jätte tydligt förändrat steg heller.
Han började på, å han fick låna fötterna efter lite protest.
Han såg heller inga förändringar på fötterna, inte kände han något speciellt runt kronranden heller!
Mycke prat och "teorier" blev de, å han hade gärna vilja se henne i "smärt tillstånd" för han var inte alls så säker på diagnos.
Dels pga inga tecken någonstans på fötterna och dels på min beskrivning. Men med den diagnos jag fått och utan jätte förändringar så har jag nog haft tur trots allt!!
Bara avvakta och se vad som händer och sker nu framöver, Dusty är ju den som gräver mest efter godis i leran, äter lite hö sen går hon och gräver! En fång häst bör ju inte sättas på bete samma år som ett anfall, men vi får se hur de blir här. Tror inte jag varken kan sätta staket som håller henne från sin flock och box en sommar känns inte bra... men men, som sagt får vi se vad som händer..
Hon var väldigt tunn i sulan, de har jag veta men nu var den extremt mjuk! Riktigt svikta på vänster fram så nu hoppas jag verkligen de torkar upp ute....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0