Igår var de påskafton...



Den börja lugnt och skönt hemma, dock dåligt med motion.
Vi åkte ner på granngården och köpte hundmat och tuggben, de var påskrabatt där, handla man för över 500 kr fick man 100 kr rabatt hela helgen, så ni som behöver nå kan passa på att handla nu!!

Sen var vi bjuden på mat hos ko Erik och Ulla-britt, någon kyckling gryta med ris, gott var de.
Atlas var imponerad av kalvarna han, tyckte nog de var konstiga hästar som prata än värre... Men spännande för både kalv och hund tror jag...

När vi kom hem efter 3 timmar var killen nöjd, sov en vända. Så kom Anna på en kaffe och stanna ett tag.

På kvällskvisten blev de en promenad till grannarna och å kanten tillbaka, inte ett bra val nu! Bävern hade härja nå hemskt där nere, stulit våran fina ved! De såg fläckvis ut som en krigszon, å de är ju mindre bra att gå med Atlas i nu. Hur som Hellst gick de bra, inga större problem för han, men för mig... över och under träden och de sluttar ganska rejält ner mot vattnet som är flera meter högre än normalt. Bitvis är stigen bara några dm från vattnet. Å inte gör de saken bättre att Atlas fick upp bäverspår och ville både ner i vattnet, in i bäverhålor mm. Löv och pinnar blir Skit halt att gå på!!
När vi nästan tagit oss runt tröttna jag och vi tog hagen och gena oss hem...

Vad dagen har att bjuda på märks, just nu väntar jag på hovis åt Lena, misstänker vi blir sittande här då ett tag...
Har nyss kommit in efter en skogsrunda med Atlas, skulle han få lukta och göra som han ville tog de nog oss 1 timme att komma max 100 meter, nästan så han spårar myror ju. Denna hund skulle komma långt inom spår! maken till nosarbete har jag inte skådat innan, finns inte en mm han missar om han får bestämma! Men eftersom matte vill framåt så får han vackert följa med....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0