inlägg 705 på bloggen...

Påskhelgen är slut....
Å vilken påsk vi haft då!!
Jag har varit hel ledig från jobbet...
Strålande väder, varit borta, haft främmande osv.
Söndagen hamna vi i långhed på kvällen, Jens fyllde ju år i veckan som var och då var de dax att fira honom lite.

Igår blev de mycke gjort, jag städa kattrummet helt och tänkte flytta upp ungarna dit. Olga var inte riktigt nöjd att bo där jag ställde ungarnas låda. Hon blev orolig och börja bära runt med dom.
SÅ de var bara att bära ner dom igen...
Men si de passa inte heller. Då börja hon bära runt dom igen. Till slut gav hon sig, trodde jag Ja...
När vi varit ute och kom in fattades 2 ungar, hon hade bärt upp dom igen!
Men hon hade valt ut en ny plats till dom, 2 meter i från där jag ställt dom tidigare.
Å vilken dum matte som inte förstod vilket hörn ungarna skulle bo i!!
Men vi bar upp lådan och de andra 2 ungarna oxå till hörnet Olga valt, sen blev de lugnt...
EN annan som inte var vidare förtjust i min möblering och flytt av ungar är Druvan, hon verka bli helt förstörd. Men i natt fick jag fart på henne och hon blev sig själv för en stund igen.

Tomas fixa in vinterns sista ved i vedboden, å de var mer ved kvar än vi räknat med. Så nu har vi torr ved från rätt dörrhål i vedboden igen.
VI hann även med mer städa inne, flera fötter är verkad i helgen samt att jag lyckades få DILLBA över mig i stallet, jag satt som tur var lämpligt så jag hann undan nästan helt Men lyckades få låret under ena hoven så jag har en liten lårkaka nu.

Dusty har stått inne på nätterna nu med diverse sällskap, de verkar som hon reagerar på frost nu när gräset börjat växa.
DE lustigaste av allt är ju att hon går på alla 4 men när hon står vill hon inte alls stå på vänster fram. Den som inte hade just nå förändring på röntgen...
Kan de vara nå annat/mer?!
Hon har extremt tunn sula på vänster fram, hon lyfter mer när hon står på blött underlag, inne på torrt lyfter hon inget... Hovböld på gång??

Vad som händer idag vet jag ej ännu, perfekt hund väder ute för de är kyligt och molnigt. 4 av 11 hästar kvar att verka denna omgång nu. Foder skall packas och boxar skall muckas. Även drifterna bör fyllas en sista gång för sesången... Kaninerna skulle behöva rent, transporten städas, alla häst saker jag har inne, alltså i stort sett allt skulle ha tagits ut... Ja listan kan göras lång! Men jag tar de jag får lust med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0