Tänker if betala eller inte??

JA de är dagens största fråga...
Vad jag vet är att Dusty har veterinär besök för 5448 kr.
SAMT att bonusen på henne försvinner och premien höjs om jag nyttjar försäkringen!
Jag vet oxå att självrisken är på 2700 kr.
Frågan är ju om de är lönt att nyttja försäkringen eller inte??
ENLIGT vad jag lärt mig i skolan är 5448-2700=2748 kr! Alltså som Jag ska få tillbaka...
Men if lever sin egen värld med eget räknesätt så de lär bli avdrag för de, å de och självklart det! Fast de inte står i nå avtal.

ETT väldigt bra exempel var ju när dusty förlora fölet.
Veterinär räkning på drygt 4800 kr och en självrisk på 1900 då.
I min värld bör jag alltså fått tillbaka, 4800-1900=2900 kr!!
Summan från if blev 4800-1900=700 kr samt flera hundra kr höjd premie per år...
Sånt har krongel har Jag aldrig haft med Folksam!!

Varför byter jag inte bolag undrar ni säkert nu???
Jo men jag håller på, vid huvudförfallodatumen försöker jag nu flytta tillbaka till Folksam.
Bara på Bianca gjorde de över 500 kr per år.
Men Dusty är de inte bara flyttta nu när hon varit sjuk....
De känns som man blir lurad egentligen, tänk att stå med ett val som verkligen kostar, säg 45.000 kr, du vet själv att du har teckna försäkring upp till 50.000 i vet vård, du tror fullt och fast att allt är ok och säger ok att behandla för 45.000 kr. Å helt plötsligt täcker inte de, inte de heller och absolut inte de! HUR gör man då?? Vården redan utförd, de ska betalas, försäkringen du trodde du hade hade du inte. Vilket drömläge va?! Men händer de med små summor lär de lika väl kunna hända med större. OM jag nu skickar in detta ska jag glatt dela med mig av fortsättningen sen, alltså vad jag får tillbaka för summa...

Fler som tror/trott ni har/är rätt försäkrade??

Kommentarer
Postat av: Linda E

Ja fast har du 50000 i vetvård så ingår ju inte ex resor för vetten hem till dig o det brukar ju vara ganska mkt det när man bor i skogen som vi gör...Så då faller det bort...

2011-04-27 @ 20:58:10
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0