Träningen fortsätter...



Dock känns de som att vi står på samma ställe och stampar!
1.a april hade vi vårat senaste reab besök, vi fick då en ny tid som dock blev avbokad då reab personalen var sjuk. Boka nytt datum men även då ringde dom och skulle ändra då personalen hamnat på sjukhus och kunde inte alls säga när hon kunde arbeta igen...
Först var jag väldigt förstående, fråga om dom viste något annat reab med den maskinen men kvinnan i luren kunde inte hjälpa mig.
Då fick jag stå på mig lite och sa att då måste ni fixa fram någon annan personal som kan hjälpa mig!
Men si de kunde dom inte, dom hade ingen utbildning på träningen. Enda dom kunde erbjuda var en sköterska som kunde med vattentrasken. Var ju precis henne jag behövde ;-)
Så vi fick behålla tiden till veckan i alla fall som tur är. De är ju enbart vattentrasken han använder på reab så finns de då en som kan med den så får hon köra den så han får gå, jag tror nog vem som Hellst kan gå med en "frisk" hund i en sån, för sjuk och halt e han ju inte och de finns inga konstigheter alls, han går bara och gör inge annat!
Därimot har jag ringt strömsholm idag, dom kontaktar mig i morgon. Måste ju få mer uppgifter och träna efter, har ju hittills ökat på allt varje vecka, å nu stampar vi som sagt kvar på samma ställe sen 1 april, vore bra att få nå nytt, promenader känns inte givande längre, de ökar jag själv nu allt eftersom, jag känner ju min hund bäst själv och de växande bulle ska ju inte motionera allt för mycke. Så nu är de bulle tänk där och inte bara minuter hit och dit.
Men lite mer backträning eller nå annat skulle passa bra, vi undviker ju fortfarande nedförsbackar, men har börja gå mycke i skogen.
I skogen används både hjärna och ben på ett helt annat sätt, i helgen som var misstänker vi att vi hamna i björnspår. Atlas blev mer än taggad, nästan helt vild på spåret och reste ragg från nacke till svans, så har han inte reagera på vare sig älg eller rådjur tidigare. Älg spårar han mer än gärna, å belöning hittar han nästan jämt i form av älgSkit!!

Annars är de faktiskt som de ska på gården, mycke päls och lera, Men annars e de nog som de ska.

Själv blir jag ledig i påsk, när hände de sist? påsklovet i skolan eller? Var ju meningen jag skulle på utbildning den helgen så jag la ledigt. Med så blev de inställt... nytt datum har kommit så jag ska nog få testa på ändå.

Ja de var lite från nu, kommer mer nå tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0