Dax för några rader igen...



Idag har Flinga och Fjant fått återgått till flocken igen.
Dom har gått i egen hage i och med att Flinga varit halt på en fram, så hon har haft begränsat att härja på. Dock har hon varit haltfri några dagar nu.
Vet inte riktigt vad de varit men misstänker de blev omställning efter verkning då hon blev verkad på nytt sätt nu efter 3 år, så säkert lite med både kotor och senor?
Hovis var ju hit någon dag efter hon markera och de verka inte sitta i foten, men att hon var mjuk i en sena.
Fjant har även klia upp sår på nedre delen av mankammen, så de har varit bra med begränsat bete åt han med samt att de fått gått inne på nätterna då de är mest kus ute.

Jag har fyllt 23 år oxå!! Nä just Ja... 32 var de vist.... :-)
Massor av fina blommor fick jag samt användbara saker.
Jag som inte gillar de här med kalas tog faktiskt årets firande med ro för en gångsskull....
Lyxa till De med en egen presset oxå, Ikea Home shopping, jag som inte alls gillar Ikea!!
Men nu väntar jag alltså paket med diverse sängkläder från dom!
Skönt att slippa åka och gå i affären iaf...

Tomas har sin sista semester vecka nu, var tog dessa 4 veckor vägen??!
Första året vi varit ledig länge tillsammans utan att ha något större projekt på gång.
Sadelkammaren var ju klar till semestern så de har varit slappa lata dagar mest.
Vi har varit till Bollnäs 1 gång, vilken semester tripp alltså...

Igår kväll hjälpte Tomas mig att mucka ur åt alla kaniner, går fort och smidigt när man hjälps åt!
Nu ska jag ut och mucka ur stallet....

Kommentarer
Postat av: Marit

Hej!

Om du vill se några bilder på Njomza så får du gärna skicka din e-postadress. Hon är så go´! Hon växer fort. Ha en bra dag!

Marit

2011-08-05 @ 13:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0