Ja då var vi stugägare å då...



Efter många om och men och veckor av väntan så har min "sadel kammare" kommit till gården.
Eftersom de misslyckades med lyft av den när vi försökte så byggde vi ju ny sadelkammare.
Så denna del kommer nu att fixas upp rejält och fungera som gäststuga är tanken!
Del 2 av stugan är inte riktigt löst ännu, den står på gården men inte bestämt var den skall användas till.
De lutar dock åt att den kommer byggas ihop med ladugården och fungera som spån förråd i ena rummet och ev vagnar i rum 2.
Men som sagt, inget klart.
Vet faktiskt inte om vi får den på plats dit i någolunda skick, risk att den blir ved kanske då vi knappast flyttar den hur som hellst...
Hur som ska vi försöka fixa bobiten först då de känns viktigare i dags läge...
Å sätter vi bara fart med nå i normala fall så e de ju klart strax, men nu ska vi vänta med att fixa den någon vecka iaf...

Atlas fundera nog en hel del när de kom hus och flög idag men skulle absolut vara med och se, de om nå tycker jag e konstigt med denna hund, de han bör vara avvaktande emot bekommer han inte nå, medans en annan liten Skit sak kan vara livsfarlig!!
Nu behöver vi hjälp att hålla alla tummar som går för att hältan inte kommer tillbaka!!
Första medicin fria dagen på 4 veckor idag....


Annars flyter farmen på bra med hästarna, är Bianca som varit lite vrång att byta hage de senaste dagarna då hon brunstat så väldigt, trodde till å med jag skulle vara tvungen att sätta på henne grimma en kväll! Men till slut så gav hon sig och löd...

Nu ska jag planera lite stuga, dricka samarin och natta ner mig med dom där 2 som snarkar ikapp....

Kommentarer
Postat av: Linda E

Håller tummarna nu..

Bör du dricka samarin ? är inte så bra fick jag höra..Jag knaprade ju Rennie konstant vid alla tre så gott som..=o/

2011-08-19 @ 09:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0