20 timmars jobbar helg till ända...



Fredag, lördag och söndag är nu avklarad, sluta 20.30 nu ikväll. Inte allt för ofta jag slutar så tidigt om kvällarna.

Dusty, Dusty, Dusty... Idag tröttna damen på att gå i egen hage!
Så först gick hon igenom sin tråd, klättra upp på en snöhög och hoppa in till sin flock...
Inte alls bra att hoppa med fång! Kan ju sluta riktigt illa de!
Eftersom jag just steg ur duschen fick Tomas gå och hämta henne, även lilla Bianca ville med så med lite sällskap blir nog Dusty lugnt tänkte jag.
Jo vist blev Dusty nöjd med en kompis, åtminstone några minuter...
Sen var 2 st på rymmen då! Bianca var nöjd med att få äta med Lena så hon var ju lätt att fånga, med Dusty Rose är smartare än så...
Hon flög runt som en vilde, med risk för skador jaga vi henne inte vidare mycke utan fick snarare ställa oss där hon absolut inte fick vara. Då tog smartheten helt plötsligt slut och hon försökte ta samma väg som första gången, alltså upp på snöhögen och över den vägen. Men si då bar den inte henne och jag kan säga hon satt fast rejält!
Helt plötsligt hade jag en hög ponny utan fotfäste som inte alls gjorde motstånd att bli fångad!
Om jag tog rätt beslut eller inte återstår nu att se ikväll när hon ska in. Hon fick nämligen gå med flocken...
Tänkte att de måste vara mer skonsamt för henne än att rymma och hoppa över staketet...
En fång häst ska ju inte hoppa! Men ska jag tänka positivt så hade hon inga plågor just då iaf...

Operation närmar sig ju nu, jag tvekar Ang den Men vet ju ändå att de måste kolla... Atlas har inte halta ett steg sen vi var till vet sist, vet ju att själva skadan kan läka av sig själv just i Bogleden om man har tur, med de är ju en bit som fattas där någonstans som bör komma ut om den inte vandrat vidare...
EN teori jag har är att skadad uppkom i samband med att Atlas sprang rätt in i traktorn i höstas, att de blev typ en spricka då och när han växt har den helt enkelt lossnat? Jag tänker då höra om de kan vara en möjlig orsak.

Nu Ska jag ladda för sista passet, natta ute djuren och håller så klart tummen för Dusty så hennes rymning inte gjort henne sämre....

Kommentarer
Postat av: Linda E

Kan du inte ha henne på box över natten o med flocken över dan då?? Dom härjar väl inte så mkt o det brukar väl vara Dusty som busar loss o det klarade hon väl i lillhagen själv ändå? Hoppas det inte blir sämre nu då...=o/

2011-02-20 @ 21:36:53
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Ingela

Oj oj oj du har de inte lätt du Jennie att du orkar.

2011-02-21 @ 17:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0