Äntligen har första 2.an försvunnit, bara -7.5 grader...



JA äntligen, vädret har slagit om! -7.5 grader känns som vårväder riktigt, har inte varit många kvällar man lagt sig med så lite grader. Värre var de i morse, vakna och höll på frysa ihjäl som de kändes.-30 grader ute då och 18 inne. Bara upp och elda då. Kl var vid 6 när jag tände brasan, vid 10 tiden hade jag lyckats få upp till 18.4 grader, de slog sig snabbt och kylan kom in, men tur nog hjälpte solen till lite.

Jag har varit förbannat lat idag, fy skäms på mig!! Jag tycker inte alls om mig själv som latmask...
Men jag var rätt trött efter att jobbat 6 dagar. Men tid är en färskvara och förlorad tid grämjer mig nå fruktansvärt...
I morgon hoppas jag på mer fart, annars får jag sätta mig på elstängslet ett tag så jag kommer igång!

Idag fick jag ett sånt där tråkigt samtal igen, farbror Bengt hade tragiskt nog dött...
Bara att beklaga...Bara 63 år, alldeles för tidigt de...
2 månader precis på dagen sen farmor dog...

Lite gjort blev de ju idag, alla djur har ju trots allt fått sitt. Dock inte mucka lill driften idag. Dusty går fortfarande bra, men tycker hon äter dåligt. Hon som är så känslig i magen ändå kanske känner av den nu efter all medicin? Hur som får hon mag och tarm några dagar till. Hon var ju aptitlös några dagar innan de bröt ut så hoppas de inte blir ett nytt anfall bara...

Nu ligger vi halva familjen och gottar oss i sängen, bara jag taken iof sig men de andra har fullt upp med att Susa ikapp, vilka ljud djur och folk har för sig när dom sover! Till å med katterna snarkar i de här huset...
Dax att kolla runt bland mina favorit sidor nu, jag har plockat bort massor av bloggsidor främst från min favorit sida, onödigt att de tar plats när ändå inget händer på dessa sidor. Synd på vissa måste jag ändå säga. Sen verkar de med låsning av bloggar blivit en trend oxå. Jag låser nog när strömsholm resan börjar, den vill jag ha dokumenterad men inte dela med mig av innan jag själv vet hur allt går där nere... Är nervös nå hemskt över hur de kommer att bli...

Kommentarer
Postat av: mamma

det kommer att gå jätte bra ! kram

2011-02-25 @ 08:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0