Thottska torpet bokat...

Ja bokat och klart, vi har nu boende i strömsholm. Hur tråkig resa de än kommer bli så måste vi ju se de lite ljust oxå. Atlas kommer förmodligen bli bra och jag kommer få en fantastisk upplevelse i en fantastisk miljö!

Lite historia om Thottska villan, byggdes på 1700 talet, ligger mitt bland stallar och ridhus, de finns en hästkyrkogård där många betydelsefulla hästar genom tiderna ligger begravda. Den skulle jag vilja besöka! Varje häst har sin egen historia vid sin grav. Strömsholm har ju varit stort i över 300 år, både vad de gäller hästar och kungligheter..

Thottska torpet där vi skall bo är oxå sen 1700 talet, de ligger i slänten nedanför Thottska villan, oxå bland stall och ridhus då så klart.
De är ett charmigt boende som minner om gamla tider står de på hemsidan. Ligger endast ett stenKast från djursjukhuset!
De innehåller kök, kammare, wc och dusch. De skulle finnas lite frukost i kylskåpet för självservering på morgon. Låter trots allt ganska spännande för mig! Tror vi åker i skaplig tid så vi får uppleva detta i dagsljus, tänk vad mysigt att få vandra omkring i en sån här miljö..TRÅKIGT att de var dessa omständigheter som tar oss dit bara...

IGÅR var de lång tur på jobbet igen, tack mamma som var här och skötte gården under tiden! VET inte hur många år man orkar med att nöta på med dessa pass? men börjar tröttna riktigt nu, delade turer är inge vidare, men man hinner få en massa gjort när man är hem dom timmarna iaf. långturer då har man ju allt kvar när man slutar..
Dusty har ju varit bra enda sen hon börja med medicinen, men så igår kväll gick hon stelt igen. Hon hade väldiga styltor när hon gick in så hon har väl varit varm. I morse gick hon bra igen... jävla Skit fång!! Som de känns nu är de väl lika bra att ta med henne till strömsholm oxå...

Kommentarer
Postat av: Marie

Nej men jag har lika varm och skönt när jag går och lägger mig som när jag vaknar på morgonen utan att behöva elda ;) hehe

2011-02-16 @ 13:11:39
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Ååå låter ju härligt förutom omständigheterna som sagt. Ta många bilder så vi också får se =) Låter ju väldigt intressant där ni ska bo =) När är de dags då?

2011-02-17 @ 10:49:29
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0