11 dagar sen förra inlägget...

Ja tiden bär iväg, de Har varit mycke jobb och en del annat sen sist. Men att komma ihåg allt så här "långt" efter blir svårt! Minnet är bra med väldigt kort...

Jag börjar med Atlas då, han fick ju antiflammatorisk medicin efter röntgen. Dock tycker jag inte att de gett de resultat jag hoppats på, så förmodligen var de ingen inflamation?? Eller så blev de fel sorts medicin?? Han är då precis lika nu som innan och som då han fick den. Just när han börja med medicin blev de varmt ute och de syndes knappt nå alls, så jag tänkte att ja detta hjälper nog. Men rätt som de Är haltar han till. Kylan kom tillbaka och de blev åter igen lite mer ute i kylan. Så nej, jag tror inte De hjälpte. Nu har han inte fått medicin sen lördags och de Har inte blivit värre. De Är varmt ute nu och syns bara ibland.
För er som inte sett Atlas kan jag tala of att ni inte skulle se de jag ser heller.. Så pass lite handlar de om men nå är ju galet ändå... Men ju mer jag ser ju mer övertygad blir jag att de Är tassen det handlar om. Hans vänstra tass används inte lika som den högra, han vidgar inte tårna på samma vis utan går bara på foten, på höger vidgar han tårna för att få en större bäryta om ni förstår hur jag menar. De Är Lill tån på vänster som gärna ligger tätt med den breve hela tiden. SÅ nu vet jag inte riktigt om jag ska begära en ny röntgen på enbart tass eller hur jag ska gå vidare? Ska ringa vet och höra.

Häftiga väderomslag har vi haft de senaste dagarna, -22 grader en dag, +3.5 dagen där på! FÖrdelen är att alla hästtak, drifter och nya stallet nu är helt snöfritt! Klart jag varit lite fundersam hur nya stalltaket skulle hålla för snön. Men de gick vägen denna gång iaf...

Innan Matilda åkte hem sist hann vi med att rida Turbo fler gånger, hon fick prova helt själv oxå och jag måste säga de gica över förväntan. Turbo viste ju inte riktigt vad de Är frågan om men duktig som han är stannar han och står still och funderar i ställe för att bråka och prova den vägen. Med hjälp både uppifrån och från marken så klara han de vi begärde av honom. Stanna, framåt och svänga lite, mer krav än så har vi inte just nu. Turbo fick dessutom ta sadeln jag köpte åt Fjant, den passa honom mycke bättre då den blev för lång på Fjants extremt korta rygg. Å när jag sen hitta en spritt ny med nya läder och jord i en mindre storlek passa jag på att köpa den till Fjant iställe, så nu har han en ny sadel trots allt!

Jag har börja på med ritning av sadelkammare nu, men känns som om de blir trångt! Låg takhöjd för att slippa värma en massa extra ska jag då Ha, men som jag tänkt med en del åt mig, en del åt hyrplatserna och en gemensam sitt och fika plats så bär ju bygget iväg! SÅ jag ska tänka om lite igen, tanken är ju att de även ska finnas någon form av toa möjligheter i sadelkammaren. Ex en husvagns toa eller dyligt åtminstone. Samt att de bör gå att byta om där inne samt att kunna tvätta av sig innan man åker hem. Ja som ni hör så har jag stora planer,,, men huvudsak sakerna får värme till en början så får jag fixa detaljer när de passar. Målet är, och jag ska ligga i för att klara de, att de ska vara så gott som klart med bygget i maj/juni någon gång, innan jag går på semester iaf. För semestern i år ska jag vara ledig på har jag tänkt!!

Jag har ju även velat fram och tillbaka hur jag ska göra med mid % på hemtjänsten, nu har jag bestämt att jag jobbar på med mina 85 % tills vidare.. är ju egentligen till första januari varje år man bestämmer de men de brukar gå att fixa högre eller lägre ändå ibland. Men du kör jag på så här och de månader jag är mindre Taggad får jag använda komp tid då... Skulle sista stallplatsen bli uthyrd blir de annat gissar jag på, då blir de mer jobb hemma och mindre på byn som de känns nu. Nog om de...

Idag blir de till att mucka ur och fylla spån på små drifterna, ska strax försöka ge mig ut och bära in ved, de Är så snorhalt ute så de går knappt att ta sig ett steg framåt. Tur jag Har sand i nå tunnor som jag inte lyckas komma fram till ännu... men de finns sand iaf ;-) Övrigt vet jag inte vad de blir ännu...

Kommentarer
Postat av: Snea

Jag ska jobba 85 så länge Pelle går hemma, sen blir det nog 75 ett tag medan barnen e små. Skönt det å.

2011-01-17 @ 22:00:06
Postat av: Snea

Jag ska jobba 85 så länge Pelle går hemma, sen blir det nog 75 ett tag medan barnen e små. Skönt det å.

2011-01-17 @ 22:00:29
Postat av: Snea

Jag ska jobba 85 så länge Pelle går hemma, sen blir det nog 75 ett tag medan barnen e små. Skönt det å.

2011-01-17 @ 22:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0